English

فلسطین، رئیس گروه ۷۷ + ۱ شد

رئیس تشکیلات خودگردان بار دیگر تشکیل کشور مستقل فلسطین را خواستار شد.

فلسطین، رئیس گروه 77 + 1 شد

به گزارش خبرگزاری موج، محمود عباس ، در مراسمی که در سازمان ملل برای واگذاری ریاست گروه ۷۷ + 1 از مصر به فلسطین برگزار شد، اظهار کرد: ادامه شهرک‌سازی‌ها و اشغال فلسطین روند توسعه اراضی فلسطینی‌ها و توان آنها برای همکاری و هماهنگی را تضعیف می‌کند و آینده توسعه تمامی ملت‌های منطقه را به تعویق می‌اندازد.

عباس در این مراسم گفت که به راه‌حلی مسالمت‌آمیز که به اشغالگری پایان داده و استقلال کشور فلسطین را به پایتختی قدس شرقی محقق کند و در عین حال به زندگی مسالمت‌آمیز و در صلح و امنیت در کنار کشور اسرائیل پایبند است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بار دیگر تشکیل کشور مستقل فلسطین را خواستار شد و گفت: اسرائیل با اشغال اراضی فلسطینی‌ها مانع توسعه در خاورمیانه می‌شود.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز سه شنبه طی مراسمی که در مقر مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار شد، ریاست گروه ۱+۷۷ در سال ۲۰۱۹ را تحویل گرفت.

وی افزود: بی‌شک، تحویل گرفتن ریاست این گروه مسؤولیت بزرگی است که دولت فلسطین با نهایت تواضع، اخلاص و از خود گذشتگی آن را بر دوش خواهد کشید و عزم خود برای دفاع از منافع این گروه و تقویت مواضع کشورهای عضو سازمان ملل را جزم خواهد کرد.

عباس با تاکید بر اینکه فلسطین در دوره ریاست گروه ۱+۷۷ تلاش خواهد کرد زمینه تحکیم روابط میان این گروه و تمامی اعضای سازمان ملل را فراهم کند، خاطرنشان ساخت که برگزاری دومین کنفرانس سازمان ملل در سطح مقامات عالی رتبه در راستای همکاری میان کشورهای جنوب که به میزبانی بوئنوس آیرس در مارس آینده برگزار خواهد شد، از اهمیت زیادی برخوردار است.

 عباس با اشاره به اینکه تقویت صلح و امنیت در منطقه خاورمیانه، عرصه‌های وسیعی برای تحقق توسعه پایدار و ثابت تمامی کشورهای منطقه بر اساس توافقنامه‌ها و معاهدات بین‌المللی فراهم خواهد کرد، اعلام کرد که تداوم شهرک سازی و اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین مانع از اجرای برنامه توسعه و همکاری و ارتباط منطقه ای تمامی ملت‌ها می‌شود.

عباس بر پایبندی فلسطین به قوانین بین‌المللی و نهادهای بین‌المللی و نیز حل مسالمت آمیز منازعه بر اساس پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی و تحقق استقلال کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی که بتواند در کمال صلح و امنیت در مرزهای سال ۱۹۶۷ و در کنار "کشور اسرائیل" به حیات خود ادامه دهد، تاکید کرد.

وی همچنین خواستار حل تمامی مسائل مشمول حل نهایی و به ویژه مساله آوارگان و اسرا بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل و طرح صلح عربی ارائه شده در سال ۲۰۰۲ شد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین از اعضای گروه ۱+۷۷ و به ویژه گروه آسیا پاسفیک به خاطر اعتماد به وی تقدیر و تشکر کرد و از کشورهای عضو سازمان ملل نیز به خاطر تصویب قطعنامه برخورداری دولت فلسطین از اختیارات خود به موجب ریاست گروه ۱+۷۷ قدردانی نمود.

عباس در همین راستا از نقش جمهوری عربی مصر به ریاست عبد الفتاح سیسی و تلاش‌های ارزشمند این کشور از طریق "سامح شکری" وزیر خارجه مصر و گروه کاری مصری به ریاست "محمد ادریس" نماینده دائم مصر در سازمان که سال گذشته مسؤولیت ریاست گروه ۱+۷۷ را بر عهده داشت، تشکر کرد.

ریاست فلسطین بر گروه مذکور به آن اجازه می‌دهد که نشست های مجمع عمومی سازمان ملل و کنفرانس‌های بین المللی که زیر نظر این مجمع یا سازمان ملل برگزار می‌شود، شرکت کند و در کنار صدور بیانیه‌ها، پیشنهادات و اصلاحاتی را به نمایندگی از گروه ۱+۷۷ ارائه دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه