English

نماینده ویژه آمریکا در موضوع قطر استعفا کرد

آنتونی زینی نماینده ویژه آمریکا در موضوع مناقشه قطر با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، به دلیل آنچه شکست در تلاش ها برای بهبود روابط دو طرف عنوان شده از سمت خود استعفا داده است.

نماینده ویژه آمریکا در موضوع قطر استعفا کرد

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از عرب نیوز، آنتونی زینی نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا در موضوع مناقشه قطر با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، از پست خود در وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد.

شبکه خبر سی بی اس گزارش داده است که این اقدام زینی پس از شکست خوردن تلاش میانجی گرانه برای حل مناقشه میان قطر و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس اتفاق افتاده است. زینی، مشاور ویژه رکس تیلرسون وزیر خارجه اسبق آمریکا بود و در سال 2017 در پست خود منصوب شده بود. عربستان سعودی، امارات و بحرین در آن سال، تحریم هایی را علیه دولت قطر به دلیل آنچه رابطه با گروه های افراط گرا عنوان شده است اعمال کردند.

ایالات متحده آمریکا که قطر را یکی از متحدان مهم خود در خاورمیانه می بیند و هزاران نیروی نظامی در این کشور دارد، از شروع بحران سعی داشته است هر آنچه می تواند برای حل مناقشه انجام دهد. با این حال، تمامی تلاش های انجام شده توسط واشنگتن و کویت تا کنون شکست خورده و به نتیجه نرسیده اند.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا از زینی به دلیل تلاش های وی تشکر کرد. از جمله فعالیت های آنتونی زینی می توان به رایزنی های وی با رهبران منطقه به منظور ایجاد یک سازمان نظامی منطقه ای شبیه ناتو اشاره کرد. عنوان این سازمان قرار بوده عنوان "اتحاد راهبردی خاورمیانه" را باشد.  

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه