English

واکنش توئیتری مکرون به اعتراضات روز شنبه جلیقه زردها

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در پیامی توئیتری، به تظاهرات روز شنبه(15 دی ماه) جلیقه زردها واکنش داد و خواستار مذاکره و گفتگو شد.

واکنش توئیتری مکرون به اعتراضات روز شنبه جلیقه زردها

به گزارش خبرگزاری موج، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر به اعتراضات روز شنبه(15 دی ماه) "جلیقه زردها" واکنش نشان داد. وی گفته است: "بار دیگر خشونت شدید، حمله به جمهوریت را به دنبال داشت.. آن‌هایی که مرتکب این اقدامات می‌شوند، ضرورت پیمان مدنی ما را فراموش کرده‌اند. عدالت غلبه خواهد کرد. همه باید تلاش کنند تا امکان مذاکره و گفتگو ایجاد شود".
بیش از یک ماه قبل، ماکرون در نشستی اضظراری با اعضای کابینه خود، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که از وزیر کشور خواسته است که نیرو‌های امنیتی فرانسه را برای اعتراضات احتمالی بیشتر ساماندهی کند و به نخست وزیر نیز دستور داده زمینه مذاکره با رهبران و نمایندگان معترضان را فراهم کند. 
با این حال، گروهی از جلیقه زرد‌ها با ارسال نامه‌ای سرگشاده برای ماکرون به وی درباره شیوه رفتار با مردم هشدار دادند. معترضان ضمن انتقاد از اینکه با معترضان مثل گدا رفتار می‌شود، پیشنهاد گفت‌وگوی ملی را رد کردند و خواستار کاهش قابل توجه مالیات‌ها شدند.
جلیقه‌زرد‌ها فراخوان‌هایی را برای برگزاری تظاهرات در نخستین شنبه سال ۲۰۱۹ داده بودند. شهر‌های "پاریس"، "لیون"، "بوردو"، "تولوز"، "استراسبورگ" از جمله مناطقی بودند که در آن‌ها از مردم خواسته شده بود که مانند هفته‌های پیش به خیابان بیایند. همچنین از شهر‌های "مون‌پلیه"، "روان" و "تولون" هم اخباری از ناآرامی گزارش شده است.
اعتراضات مردمی در فرانسه که از حدود دو ماه پیش در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت شروع شده، با وجود عقب نشینی ماکرون از برخی از این سیاستها، همچنان ادامه دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه