English

افزایش تعداد کشته ها در جریان انتخابات بنگلادش

گزارش ها از افزایش شمار کشته ها در جریان انتخابات بنگلادش حکایت دارند.

افزایش تعداد کشته ها در جریان انتخابات بنگلادش

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از اجیپت ایندیپندنت، در جریان خشونت های انتخاباتی بنگلادش در روز یکشنبه، 5 نفر کشته شده اند. کشمکش ها میان دولت به نخست وزیری شیخ حسینه و نیروهای اپوزیسیون موجب شده تا شرایط در بنگلادش در جریان انتخابات، بحرانی گردد. ظاهرا در جریان درگیری های یکشنبه، 2 نفر توسط پلیس و 3 نفر دیگر در جریان درگیری میان هواداران جناح های رقیب کشته شده اند. انتخابات بنگلادش، تحت شدیدترین تدابیر امنیتی برگزار شده است. به گفته ی ناظران، احتمال پیروزی مجدد نخست وزیر کنونی بنگلادش شیخ حسینه بر مخالفان بسیار بالا بود که این پیش بینی با مشخص شدن نتیجه ی آرا تایید شد.

شیخ حسینه نخست وزیر بنگلادش با قاطعیت پیروز انتخابات شد. انتخاباتی که مخالفان آن را "مضحک" خطاب کرده اند. به گفته ی کمیسیون انتخابات بنگلادش، گزارش های مختلفی از مناطق مختلف کشور مبنی بر تقلب در انتخابات به این کمیسیون رسیده است.  در سال های اخیر، بسیاری از تحلیلگران، شیخ حسینه را به دلیل رشد اقتصادی چشمگیر بنگلادش ستوده اند. از طرفی وی به دلیل خوش آمد گویی و استقبال از پناهجویان مسلمان روهینگیایی نیز مورد تقدیر قرار گرفته است. با این حال، مخالفان، وی را به سرکوب گروه های اپوزیسیون متهم می کنند.

از جمله ی این مخالفان می توان به خانم خالد ضیا اشاره کرد که به دلیل اتهامِ اختلاس در زندان به سر می برد. اتهامی که از منظر خانم ضیا، کاملا سیاسی است. گفتنی است که از زمان شروع بحران بنگلادش، قریب به 17 نفر بنا بر گزارش ها کشته شده اند. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه