English

حمله گسترده سایبری به روزنامه های آمریکا

حمله سایبری به آمریکا سبب اختلال در نشر روزنامه های مهم این کشور شد.

حمله گسترده سایبری به روزنامه های آمریکا

به گزارش خبرگزاری موج، این حمله سایبری سبب شد روزنامه‌ لس‌آنجلس تایمز و دیگر روزنامه‌های مهم آمریکا با اختلال و تاخیر منتشر و پخش شوند. لس‌آنجلس تایمز به نقل از یک منبع آگاه خبر داد که این حمله به نظر می‌رسد از خارج از آمریکا طراحی شده باشد. بر اساس گزارش لس‌آنجلس تایمز به دنبال این حمله سایبری، توزیع نسخه شنبه روزنامه‌‎های تایمز، تریبون، سان و چند روزنامه‌ دیگر با اختلال و تاخیر مواجه شد.

انتشارات تریبون که روزنامه‌های نیویورک دیلی و اورلاندو سنتینل را نیز شامل می‌شود، اعلام کرد ابتدا در روز جمعه بدافزار را شناسایی کرده است. بنا به گزارش لس‌آنجلس تایمز، نسخه‌های وال‌استریت ژورنال و نیویورک تایمز که در ساحل غربی منتشر می‌شوند نیز از این حمله سایبری متاثر شدند زیرا از ساز و کار تولید مشترک استفاده می‌کنند.

«ماریسا کالیاس» سخنگوی انتشارات تریبون، در بیانیه‌ای گفت این ویروس سیستم‌هایی را که برای چاپ و انتشار روزنامه‌ها استفاده می‌کردیم، مورد حمله قرار داده است. شواهدی وجود ندارد که اطلاعات کارت اعتباری مشتریان و یا اطلاعات شخصی آنها به خطر افتاده باشد.

«جف لایت» سردبیر روزنامه یونیون تریبون در وب‌سایت این روزنامه نوشت بیشتر مشترکان این روزنامه در ساندیاگو روز شنبه بدون روزنامه ماندند زیرا این ویروس سیستم ‌تجاری شرکت را مورد حمله قرار داده و توانایی آن را برای نشر از کار انداخته بود. وال‌استریت ژورنال و نیویورک تایمز بلافاصله در این خصوص اظهارنظر نکردند.

یک سخنگوی وزارت امنیت داخلی آمریکا در  خصوص این حمله سایبری گفت موضوع در دست بررسی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه