English

یگان های مدافع خلق کرد از منبج خارج شدند

نیروهای مستقر در شهر منبج از این منطقه عقب نشینی کردند و ارتش سوریه توانست کنترل این شهر را به عهده گیرد.

یگان های مدافع خلق کرد از منبج خارج شدند

به گزارش خبرگزاری موج، فرماندهی کل یگان‌های مدافع خلق کرد در بیانیه‌ای اعلام کرد: در سایه تهدیدات دولت ترکیه برای حمله به شمال سوریه و نابود کردن این منطقه و مجبور کردن مردم به مهاجرت مثل اتفاقی که در جرابلس، اعزاز، الباب و عفرین افتاد، ما اعلام می‌کنیم که با عقب نشینی از منبج برای جنگ با داعش و گروه‌های تروریستی دیگر در شرق فرات آماده می‌شویم برای همین از دولت سوریه که خود را از لحاظ ملی، سرزمینی و مرزی متعلق به آن می‌دانیم، می‌خواهیم نیروهای خود را برای تحویل گرفتن شهر منبج و مناطق اطراف آن و حفاظت از منبج در برابر تهدیدات ترکیه، به شمال سوریه بفرستد.

در پی این درخواست، ارتش سوریه نیروهای خود را متشکل از صدها سرباز، ادوات نظامی و خودروهای زرهی که در نزدیکی شهر مستقر کرده بود در داخل شهر استقرار داد.

ارتش سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که وارد منبج شده و پرچم سوریه را بر فراز مرکز این شهر به اهتزاز در آورده است. ارتش سوریه تاکید کرد که امنیت همه شهروندان در منبج را تامین می‌کند.

اخیرا ترکیه اعلام کرده که عملیاتی را در شرق فرات سوریه آغاز خواهد کرد. به دنبال اعلام عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه کردها اکنون به دنبال این هستند که بتوانند به حمایت دولت سوریه برای حفاظت از مناطقشان در برابر حمله ترکیه دست یابند.

نیروهای کرد شهر منبج را با کمک آمریکا در اوت 2016 از کنترل داعش خارج کردند. پیشتر در این شهر نیروهای آمریکایی نیز در کنار کردها مستقر بودند.

در همین راستا، جیهان احمد، سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک درباره بیانیه ارتش سوریه درخصوص ورود به منبج گفت: ما ورود ارتش سوریه به منبج را تأیید می‌کنیم تا بتوانیم کشورمان سوریه را حفظ کنیم چراکه ترکیه هر جایی پا بگذارد دیگر از آنجا خارج نمی‌شود. ما برای مقابله با ترکیه با دمشق همکاری می‌کنیم و بعد از آن مشکلات داخلی‌مان با نظام سوریه را حل خواهیم کرد.

وی افزود: ما و نظام سوریه یک خانواده هستیم و بدون مداخله کسی مشکلات داخلی‌مان را حل می‌کنیم. توافقی که درباره منبج داریم درباره منطقه شرق فرات نیز اجرا خواهد شد.

احمد قبل از صدور بیانیه ارتش ترکیه نیز گفته بود، ما سوری هستیم نه ترکیه‌ای. ما همواره به دنبال مذاکره هستیم و با نظام نخواهیم جنگید ما تنها علیه داعش و ترکیه می‌جنگیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه