English

کشف یک پادگان نظامی ایرانی در فلسطین

باستان شناسان توانستند یک پایگاه نظامی متعلق به دوران ایران باستان را در شمال فلسطین اشغالی در نزدیکی شهر عکا کشف کنند.

کشف یک پادگان نظامی ایرانی در فلسطین

به گزارش خبرگزاری موج ، گمان می‌رود این پادگان نظامی که در سایت باستان شناسی «تل کیسون» قرار دارد، متعلق به نظامیان ارتش کمبوجیه، بزرگترین پسر کوروش کبیر باشد و در جریان حملات ایرانیان به مصر باستان در سالهای ۵۲۰ قبل از میلاد ساخته شده باشد.

بر اساس مطالعات انجام شده، احتمالا کمبوجیه در این پایگاه ارتش خود را جمع و سپس از این منطقه به سرزمین‌های تحت قلمرو پادشاهان نیل حمله کرده است.

حفاری‌های این منطقه تحت نظارت تیمی از پژوهشگران دانشگاه شیکاگو و در دو مرحله انجام شد؛ مرحله اول حفاری‌ها به سال ۲۰۱۶ میلادی برمی‌گردد و مرحله دوم آن نیز در سال ۲۰۱۸ انجام شده است.

پادشاهی هخامنشی در سالهای ۵۸۰ قبل از میلاد توسط کوروش کبیر و پس از غلبۀ او بر مادها، لیدی‌ها و کلدانی‌ها بنیان گذاشته شد. کمبوجیه پسر ارشد او نیز رویای پدر و حکمرانی بر کل منطقه را در سر داشت.

بر اساس یافته‌های باستان شناسی، به دلیل استراتژیک بودن این منطقه، حتی پس از حمله به مصر نیز ایرانیان بطور گسترده از این پایگاه استفاده کرده و علاوه بر استفاده نظامی، آن را به یک مرکز بزرگ فعالیتهای اداری تبدیل کرده‌ بودند.

باستان شناسان توانسته‌اند در این پایگاه اشیائی مانند شیشه‌های سرامیکی و ظرفهای سفالین پخت و پز نیز پیدا کنند. آنها می‌گویند که کشفیاتشان در این منطقه دربارۀ ارتش کمبوجیه با اطلاعاتی که در منابع باستانی از جمله تاریخ هرودت آمده، همخوانی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه