English

رییس جمهوری آمریکا از قاضی کاوانا عذرخواهی کرد

دونالد ترامپ در مراسم سوگند برت کاوانا عضو دیوان عالی آمریکا در کاخ سفید از وی و خانواده‌اش عذرخواهی کرد.

رییس جمهوری آمریکا از قاضی کاوانا عذرخواهی کرد

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ترامپ گفت: من در برابر ملت آمریکا، می خواهم از برت و تمام خانواده کاوانا به خاطر درد و رنج‌های وحشتناکی که به آنها تحمیل شده است، عذرخواهی کنم.

ترامپ در این مراسم در برابر قضات شرکت کننده به همراه اعضای خانواده کاوانا و اعضای ارشد دولت آمریکا گفت: کاوانا قربانی کمپین سیاسی و اقدامات تخریبی و شخصی برخی بر اساس دروغ و فریب شد.

وی خطاب به کاوانا اعلام کرد: بی گناهی شما در این امتحان تاریخی، ثابت شد.

کاوانا نیز در اظهارات خود تلاش کرد که به مردم آمریکا این تضمین را بدهد که در کار خود منصفانه رفتار خواهد کرد. وی تاکید کرد که دیوان عالی یک نهاد سیاسی نیست.

چندی پیش نیز رئیس‌جمهوری آمریکا اتهامات جنسی علیه قاضی برت کاوانا را ساختگی و ترفند دموکرات‌ها خوانده و هرگونه تلاش برای استیضاح وی را قویا محکوم کرد.

مناقشه جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها بر سر تأیید کاوانا برای پست قضاوت در دیوان عالی آمریکا هفته‌ها ادامه داشت. در این مدت این قاضی ۵۳ ساله به شدت در برابر اتهام‌هایی که در رابطه با "آزار جنسی" زنان علیه او مطرح بود مقاومت کرد.

کاوانا از طرف سه زن از جمله کریستین بلازی فورد، استاد روانشناسی در یک دانشگاه در کالیفرنیا، به آزار جنسی متهم شد. بلازی می‌گوید، ۳۶ سال پیش برت کاوانا در نوجوانی و زمانی که هر دو آنها محصل دبیرستان بودند، در حالی که مست بوده، تلاش کرده به او تجاوز کند. کاوانا اما این ادعا را بی‌اساس خوانده است.

حضور در دیوان ۹ نفره عالی آمریکا به عنوان عالی ترین مرجع قضایی این کشور اتفاقی بسیار پراهیمت است. قضات این دیوان مادام‌العمر در مقام خود قرار می‌گیرند. با تأیید کاوانا به عنوان قاضی دیوان عالی، وزنه محافظه‌کارانه این دیوان سنگین‌تر شد. با قرار گرفتن کاوانا در این مقام، جبهه لیبرال چهار نفره قضات دیوان عالی آمریکا در برابر جبهه‌ای پنج‌نفره از محافظه‌کاران قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی