English

واکنش پنتاگون به حمله سپاه به مقر سرکردگان حادثه تروریستی اهواز

سخنگوی پنتاگون حمله سپاه به مقر سرکردگان حادثه تروریستی اهواز را اقدامی ناامن، بی‌ملاحظه و غیرحرفه‌ای اعلام کرد.

واکنش پنتاگون به حمله سپاه به مقر سرکردگان حادثه تروریستی اهواز

به گزارش خبرگزاری موج، شان رابرتسون، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای که در اختیار شبکه صدای آمریکا قرار گرفته است، به حمله سپاه پاسداران به مقر سرکردگان حادثه تروریستی اهواز واکنش نشان داد و گفت: ایران هیچ اقدامی برای مطلع کردن دیگر نیروهای نظامی در سوریه نکرده بود.

وی که به نظر می‌آید از این عملیات مقتدرانه و موفقیت‌آمیز ایران به خشم آمده است، در ادامه گفت که نیروهای نظامی حرفه‌ای همچون ائتلاف تحت رهبری آمریکا و نیروهای روس عملیات‌های خود را (با دیگران) هماهنگ می‌کنند تا از حداکثر ایمنی اطمینان یابند.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح روز دوشنبه در اطلاعیه‌ای از هدف قرار دادن مقر سرکردگان حادثه تروریستی اهواز در شرق فرات در کشور سوریه با ۶ فروند موشک بالستیک زمین به زمین در نخستین ساعات بامداد دوشنبه توسط یگان موشکی نیروی هوافضای سپاه خبر داد و تاکید کرد: امنیت ملت ایران خط قرمز نیروهای مسلح است و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صیانت از میهن اسلامی و تامین امنیت و آرامش مردم عزیز از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و مشت آهنین خود را همچنان مهیای پاسخ قاطع و کوبنده به هر گونه شرارت و شیطنت دشمنان قرار خواهد داد.

رابرتسون همچنین مدعی شد که ائتلاف به اصطلاح مقابله با داعش بدون کمک ایران نیز قادر به از بین بردن باقیمانده‌های داعش در شرق فرات است.

وی افزود: باتوجه به ماهیت پیچیده فضای جنگ (در این منطقه) چنین حملاتی نیروهایی را که در سوریه با داعش می‌جنگند به خطر می‌اندازد. هرگونه عملیات ایران در محدوده مرز شرقی سوریه که تا عراق ادامه دارد، نا امن، بی‌ملاحظه و تشدید کننده است.

مایک پریگنت، تحلیلگر ارشد اندیشکده هادسون در گفت‌وگو با صدای آمریکا تاکید کرد حمله موشکی ایران به منطقه‌ای که آمریکایی‌ها در آن فعالیت می‌کنند از نظر واشنگتن به شدت تحریک‌برانگیز تلقی خواهد شد.

ایران در ژوئن 2017 نیز یک حمله موشکی علیه مراکز متعلق به داعش در سوریه انجام داد که در پاسخ به حمله این گروه تروریستی به پارلمان ایران انجام گرفت.

شبکه الاباء عراق اعلام کرد که یکی از مسئولان بلند پایه داعش به نام ابوعلی المشهدانی در حمله موشکی روز گذشته سپاه به مقر عاملان حمله تروریستی اهواز کشته شده است.

این شبکه عراقی گزارش داد: ابو علی المشهدانی مسئول امنیت داعش در موصل است که با هدف قرار دادن یک مقر برای داعش در نزدیکی مدرسه السوسه از سوی سپاه ایران به هلاکت رسیده است.

سپاه ایران دو مقر دیگر داعش و یک انبار مهمات در منطقه هجین را نیز هدف قرار داده است که در این حملات بیش از ده عنصر داعش به هلاکت رسیدند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در پی انتقام موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تروریست‌ها در پاسخ به حادثه تروریستی اهواز اطلاعیه‌ای صادر  و ضمن تحسین اقدام مقتدرانه نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آمادگی خود را برای دفاع از کشور، نظام جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران و واکنش سریع و شدید به هرگونه تعدی دشمنان این مرز و بوم اعلام داشت.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در صفحه توییتر خود نوشت: حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر تروریست‌های حمله اهواز، تلنگری به این جنایتکاران بود.

همچنین بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در این رابطه گفت: اقدام نظامی ایران در برخورد با یک کانون مشخص و شناخته شده تروریست‌ها در سوریه در یک نقطه خاص صورت گرفت. این اقدام، اقدامی هماهنگ شده بود که باید صورت می‌گرفت و آغازی برای برخورد جدی‌تر با گروه‌های تروریستی است که باید به صورت کامل ریشه کن شوند تا دیگر به خود جرات ندهند که به انجام عملیات‌های تروریستی در ایران  اقدام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی