English

واشنگتون، ایران را مسئول حمله به کنسولگری خود می‌داند

همزمان با برقراری آرامش در جنوب عراق، ایالات متحده آمریکا با صدور بیانه‌ای ایران را مسئول حمله احتمالی به اماکن دیپلماتیکش در عراق دانست.

واشنگتون،  ایران را مسئول حمله به کنسولگری خود می‌داند

به گزارش خبرگزاری موج، در حالی که چند روز پیش کنسولگری ایران در بصره توسط گروه‌های ناشناس آتش‌زده شده است، آمریکا ایران را مسئول تعرض احتمالی به کنسولگری‌اش در بصره دانست. روز سه‌شنبه آمریکا به ایران هشدار داد که هرگونه حمله به تاسیسات آمریکایی در عراق، "واکنش سریع و قاطع" واشنگتن را در پی خواهد داشت. در بیانیه‌ کاخ سفید آمده:" در چند روز گذشته، شاهد حملاتی با خطرات جانی در عراق به اماکن مختلف از جمله کنسولگری ایالات متحده در بصره و محوطه سفارت آمریکا در بغداد بوده‌ایم. ایران، اقدامی برای متوقف کردن این حملات توسط نائبانش در عراق که با پول، آموزش و سلاح از آنها حمایت می‌کند، انجام نداد".

در هفته‌های اخیر عراق صحنه‌ ناآرامی‌های گسترده‌ای بوده که در جریان آن‌ ناآرامی‌ها دفاتر بسیاری از احزاب سیاسی و نیز کنسولگری ایران آتش زده شدند. در این میان، جمعه گذشته، چند خمپاره هم در نزدیکی ساختمان سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد سقوط کرده است اما هیچ تلفاتی نداشته‌اند. همزمان با اوج‌گیری ناآرامی‌های بصره، که تلفات جانی و مالی متعددی داشت، چند راکت به فرودگاه این شهر هم اصابت کرد. احتمالا به دلیل نزدیکی کنسولگری آمریکا به فرودگاه بصره، آمریکایی به ایران هشدار داده‌اند. گفتنی است که در جریان همان نآرامی‌ها کنسولگری ایران کاملا در آتش سوخت. اما ایران کسی یا گروهی را متهم نکرد.   در پایان بیانیه کاخ سفید آمده:" ایالات متحده حکومت تهران را بابت هر گونه حمله‌ای که منجر به زخمی شدن کارکنان یا خسارت به اماکن دولت ایالات متحده شود، مسئول می‌داند. آمریکا برای دفاع از جان آمریکایی‌ها به طور سریع و قاطعانه پاسخ خواهد داد". 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه