English

کری:

ترامپ واقعا نمی داند چه می گوید

جان کری در مصاحبه ای با شبکه CBS به تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از برجام تاخت و گفت: ترامپ بیشتر مواقع نمی‌داند که چه می‌گوید و مسائل را سرهم بندی می‌کند.

ترامپ واقعا نمی داند چه می گوید

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه خبری بیزینس اینسایدر، جان کری، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا که در مذاکرات توافق هسته ای ایران حضور داشت، در مصاحبه خود با شبکه CBS اظهار کرد که تصمیم گیری های دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا معمولا بر مبنای واقعیت یا توصیه‌هایی که به او می شود نیست و مسائل را سر هم‌بندی می‌کند.

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در صحبت‌های خود در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ که توافق هسته‌ای ایران را "بدترین توافق در طول تاریخ" خوانده بود، واکنش نشان داد. وی در خصوص این توافق گفت: متاسفانه –با ناراحتی این را می گویم- ترامپ بیشتر مواقع واقعا نمی داند چه می گوید. او مسائل را سرهم بندی می کند و این مساله را نیز سرهم بندی می کند، همانطور که در سایر موارد همین کار را کرده است.

در ماه مه، انتشار گزارش هایی مبنی بر دیدارهای مخفیانه کری با رهبران جهانی با هدف حفظ توافق هسته‌ای، دونالد ترامپ را خشمگین کرد و  انتقادات توییتری او علیه کری را به دنبال داشت. او در این باره اظهار کرد: وزیر امور خارجه سابق آمریکا فرصت خود را داشته و آن را خراب کرده است. ترامپ همچنین کری را به "آسیب زدن" به آمریکا متهم کرد.

حرف با عمل متفاوت است

جان کری همچنین اظهار کرد که ادعای ترامپ درباره ضعیف خواندن و آسیب زننده بودن توافق هسته‌ای ایران برای آمریکا ادعایی غلط و تفرقه ‌برانگیز است. کری طی سخنانش در واکنش به انتقادات ترامپ از برجام تصریح کرد: حرف با عمل متفاوت است. این دشوارترین توافق در زمینه بازرسی‌ها و مسئولیت‌ها است و هیچ کشوری کاری را که ایران برای برآورده کردن انتظارات طرف‌ها انجام داده را نباید انجام می‌داده است.

جان کری

کری همچنین با اشاره به تلاش‌های کشورهایی نظیر چین، فرانسه، آلمان و انگلیس برای حفط برجام گفت: تنها آمریکا از این توافق خارج شد؛ تنها دونالد ترامپ. وزیر دفاع او و مقامات اطلاعاتی او نیز بر این باور بودند که باید در این توافق بماند. حقیقت این است که این توافق همچنان کارکرد مطلوب را دارد.

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا با اشاره به اینکه دفاعش از این توافق و این سیاست حمله ای به ترامپ نیست، اظهار کرد که به شدت طرفدار اتخاذ سیاستی مثبت از سوی آمریکا در خصوص این توافق بوده است. کری در این باره گفت: من در تلاش بودم تا سیاست آمریکا که بخشی از این توافق است، بر مبنای عقل سلیم ادامه یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه