English

اردوغان:

دولت تروریستی اسرائیل روزی ضربه‌ای به آمریکا خواهد زد

رئیس‌جمهوری ترکیه از مردم اسرائیل و آمریکا خواست تا علیه این ظلم قیام کنند و هشدار داد که ممکن است "دولت تروریستی اسرائیل" روزی ضربه‌ای به آمریکا بزند.

دولت تروریستی اسرائیل روزی ضربه‌ای به آمریکا خواهد زد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری آنادولو، رجب طیب اردوغان امروز با حضور در مراسمی به ایراد سخنرانی درباره تجاوزات رژیم صهیونیستی به قدس پرداخت.

جهان اسلام در آزمون قدس شکست خورد

رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌ جمهوری ترکیه در یک گردهمایی مردمی تحت عنوان "محکومیت ظلم، حمایت از قدس" در حمایت از فلسطینیان گفت: صادقانه بگویم جهان اسلام در آزمون قدس شکست خورد. نه تنها جهان اسلام بلکه کل جهان در آزمون قدس شکست خورده است.

اردوغان در این گردهمایی که با حضور رهبرانی از کشورهای خارجی و همچنین نخست وزیر دولت توافق ملی فلسطین برگزار شد، تاکید کرد: قدس تنها یک شهر نیست. قدس یک نماد است، یک آزمون، یک قبله. اگر ما نتوانیم از قبله اول خودمان حفاظت کنیم، نمی‌توانیم اطمینانی درباره آینده آخرین قبله خودمان داشته باشیم. ما با صهیون و صهیونیسم مواجه هستیم. متاسفانه حتی چنین فاجعه‌ای هم برای مسلمانان کافی نیست تا متحد شوند. من صهیونیست را از یهودی جدا می‌کنم. هدف اصلی مقابله با صهیونیسم و صهیونیست‌هاست. خصومت آنها علیه مسلمانان اصلا بخشودنی نیست.

بار دیگر به حریم قدس تجاوز شد

رئیس‌جمهوری ترکیه افزود: اسرائیل از ۱۹۴۷ هر کاری دلش خواسته، کرده است و امروز هم بی‌پروا به کارش ادامه می‌دهد. نمی‌توانیم چشمانمان را روی این حقایق ببندیم. با تازه‌ترین تصمیم آمریکا، بار دیگر به حریم قدس تجاوز شد.

 به گفته اردوغان، در حالی که مسجد الاقصی به صورت روز افزونی با حضور صهیونیست‌های رادیکال آلوده می‌شود، مسجد الخلیل هنوز در اشغال است و تمام کاری که مسلمانان می‌کنند، محکوم کردن است.

او تاکید کرد: تنها زبانی که یک "مجرم بی وجدان" می‌فهمد، زبان قدرت است. اگر در کل جهان مسلمانان علیه این ظلم متحد شوند، حتی حمایت لابی‌هایی که اسرائیل به حمایتشان نیاز دارد، نمی‌توانند آن را حفظ کنند.

اردوغان از مردم اسرائیل و آمریکا خواست تا علیه این ظلم قیام کنند و هشدار داد که ممکن است "دولت تروریستی اسرائیل" روزی ضربه‌ای به آمریکا بزند.  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی