English

مردم ترکیه بهترین پاسخ را به کودتا دادند

رئیس‌جمهوری ترکیه در مراسم تشییع جان‌باختگان کودتای اخیر در این کشور، گفت که دموکراسی در ترکیه از اولویت غیرقابلی انکاری برخوردار است.

مردم ترکیه بهترین پاسخ را به کودتا دادند

به گزارش خبرگزاری موج، «رجب طیب اردوغان» گفت که همان‌طور که می‌دانید در دموکراسی، حرف حرف مردم است و درخواست مردم قابل کنار گذاشتن نیست. این حق در قانون اساسی لحاظ شده است.

وی ادامه داد: «تا به امروز سعی کردیم احساسات را کنترل کرده و منطقی عمل کنیم. امروز باید به یاد داشته باشیم که این تصمیم را هم عاقلانه و با افتخار بگیریم. این را فراموش نکنید که ما اهل انتقام‌گیری نیستیم. تنها کسی که انتقام‌گیرنده است، خداوندا است و از این نگاه و دیدگاه، هر قدمی را که برمی‌داریم، باید با علم و عقل و تفکر و تجربه برداریم.»

اردوغان همچنین گفت که نکته این است که تمام افرادی که وابسته به گروه گولن بودند و خیانت کردند، مردم را در برابر خود دیدند و مردم بهترین جواب را به آنها دادند.

وی افزود که برای تمامی کسانی که در کودتا به شهادت رسیدند، از خداوند طلب مغفرت می‌کنم. این توجه شما، نشان‌دهنده عمق اهمیت شما به وطن‌تان است. میدان‌ها را شما باید پر کنید. این شما هستید که کشور خود را با عزم و اراده حفظ می‌کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه