English

اثرگذاری مثبت حضور نیروهای عرب در سوریه بر پایان این بحران باید بررسی شود

وزیر خارجه مصر از بررسی ایده حضور نیروهای جایگزین نظامیان آمریکا در سوریه سخن گفت.

اثرگذاری مثبت حضور نیروهای عرب در سوریه بر پایان این بحران باید بررسی شود

به گزارش خبرگزاری موج، سامح شکری درباره حضور نیروهای کشورهای عربی در سوریه گفت: ایده جایگزینی نیروهای نظامی آمریکا با نیروهای دیگر  و چه بسا نظامیان عرب در سوریه، در سطح رسانه‌ها و همچنین در سطح کشورها مطرح است تا بررسی و مشخص شود که این ایده‌ها تا چه حد می‌توانند در برقراری ثبات در سوریه و برون رفت از بحران کنونی‌اش نقش داشته باشند.

ویر خارجه مصر همچنین تصریح کرد: این ایده و تمامی مسائل مربوط به آن نیازمند بحث و بررسی است تا ارزیابی شود. من نمی‌توانم بگویم که این ایده به حدی کامل و پخته شده که تصمیمی درخصوص آن اتخاذ شود.

وی اظهار  داشت: مساله حق وتو در شورای امنیت مانع از توانایی این نهاد برای ایفای نقش در تحقق صلح و امنیت بین‌ المللی شده است، چراکه منافع ابرقدرت‌ها با یکدیگر مغایرت دارد.

از سوی دیگر، وزیر خارجه مصر گفت که اسلوب قاهره در تعامل با شرکای خود در سودان و اتیوپی پیرامون سد النهضه متکی به منفعت این سه کشور است و مصر، منفعت سه کشور را به منزله منفعت یک کشور  در نظر می‌گیرد.

سامح شکری تصریح کرد: مذاکرات پیرامون سد النهضه بیشتر از سه سال طول کشیده و ما به مرحله اجرای کامل توافق اصولی که در خارطوم در نشست سران سه کشور در سال ۲۰۱۵ امضا شد، نرسیده‌ایم.

وی افزود: ما اگر توانایی داشته باشیم، در تحقق منافع برادرانمان تعلل نمی‌ورزیم. ما راه حل‌هایی را با سطح بالایی از انعطاف مطرح می‌کنیم تا موانع فنی را پشت سر بگذاریم اما باید احساس کنیم که طرف دیگر ما نیز به منافع مصر توجه نشان می‌دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی