English

رویترز خبر داد؛

احتمال حمله چند ملیتی به سوریه با تحریک آمریکا

بعد از بالا گرفتن تنش ها در غوطه شرقی در چند روز گذشته، رسانه های غربی از احتمال حمله چند ملیتی به سوریه خبر دادند.

 احتمال حمله چند ملیتی به سوریه با تحریک آمریکا
به گزارش خبرگزاری موج، خبرگزاری رویترز در گزارشی ضمن اشاره به سخنان رئیس جمهور آمریکا در خصوص واکنش به حمله شیمیایی در شهر دوما سوریه، نوشت: آمریکا در پی انجام حمله چند ملیتی به سوریه است. 

انجام حمله چند ملیتی برای کاهش هزینه ها و تبعاتی است که حمله به سوریه خواهد داشت این در حالی است که طی روزهای گذشته نیز مقامات رژیم صهیونیستی از آمریکا خواسته بودند تا دست به اقدام نظامی علیه سوریه بزند.

در همین رابطه مقامات آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، هیچ‌گونه برنامه و طرح آمریکا درباره حمله به سوریه را فاش نکردند اما تصریح کردند که گزینه‌های نظامی علیه دمشق در حال بررسی و در دست اقدام است.

طبق این گزارش، کاخ سفید، پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا حاضر نشدند در خصوص گزینه‌های خاص یا اقدام نظامی که برای سوریه در نظر گرفتند، اظهارنظر کنند.

کارشناسان امور جنگ سوریه می‌گویند که فرانسه و شاید حتی بریتانیا و همپیمانان آمریکا در خاورمیانه به عنوان شرکای احتمالی واشنگتن در هرگونه حمله نظامی این کشور به سوریه باشند.

همکاری آمریکا و فرانسه برای مقابله با حمله شیمیایی در سوریه

این وضعیت در حالی است که روسای جمهور آمریکا و فرانسه بامداد سه‌ شنبه برای دومین بار طی یک روز در تماسی تلفنی درباره تحولات سوریه گفتگو کردند.

در همین راستا، کاخ‌سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که دونالد ترامپ و امانوئل ماکرون در این گفتگوی تلفنی بر تداوم هماهنگی‌ ها برای مقابله با بکارگیری سلاح شیمیایی در سوریه تاکید کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی