English

کاردین نسبت به خروج آمریکا از برجام هشدار داد

عضو ارشد دموکرات در کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا هشدار داده خروج دولت این کشور از توافق هسته‌ای با ایران آمریکا را از جامعه بین‌‌المللی منزوی خواهد کرد نه ایران را.

کاردین نسبت به خروج آمریکا از برجام هشدار داد

به گزارش خبرگزاری موج، سناتو آمریکایی نسبت به خروج آمریکا از برجام هشدار داد.

عضو ارشد دموکرات در کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا گفته هم او و هم «باب کورکر»، رئیس جمهوری‌خواه این کمیته خروج آمریکا از «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) یا توافق هسته‌ای با ایران را اشتباه می‌دانند. 

آمریکا را از جامعه بین‌المللی منزوی می‌کنیم نه ایران را

«کاردین» در مصاحبه با شبکه خبری سی‌بی‌اس گفت: «بسیار خوب، سناتور کورکر و من هر دو توافق داریم که خروج از توافق ایران، کار اشتباهی خواهد بود. اگر ایالات متحد توافق را نقض کند، داریم آمریکا را از جامعه بین‌المللی منزوی می‌کنیم نه ایران را.»

دموکرات ارشد مجلس سنا یادآوری کرد تمامی شواهد گواه آن هستند که ایران به مفاد «برجام» پایبند بوده و آن را نقض نکرده است. 

«کاردین» که در زمان جاری بودن مذاکرات با ایران بر سر پرونده هسته‌ای جزء معدود دموکرات‌های مخالف توافق با ایران بود و در رأی‌گیری کنگره هم به آن رأی منفی داد گفت: «بله، من از ابتدا با این توافق مخالفت کردم، ولی در حال حاضر ما یک توافق داریم. ایران از آن تبعیت می‌کند و با خروج از توافق، ایالات متحده به حاشیه رانده خواهد شد.» 

کاردین در ادامه تأکید کرد: «بنابراین من امیدوارم رئیس‌جمهور درک کند لازم است با متحدان اروپایی‌مان کار کنیم تا اطمینان حاصل کنیم با آنها علیه ایران هم‌گام هستیم.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه