English

ابراهیم کالین:

مبارزه با داعش به هدف ثانویه آمریکا در سوریه تبدیل شده است/ هدف آمریکایی ها مقابله با ایران است

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه بر این تاکید کرد که آمریکا با حفظ نظامیان خود در سوریه درصدد مقابله با ایران است.

مبارزه با داعش به هدف ثانویه آمریکا در سوریه تبدیل شده است/ هدف آمریکایی ها مقابله با ایران است

به گزارش خبرگزاری موج، «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه با یادداشتی روزنامه «دیلی صاباح»  بر این تاکید کرد که ایالات متحده آمریکا درصدد حفظ نظامیان خود به عنوان نیروی آمریکایی در سوریه برای مقابله با ایران است. نبرد با داعش به هدف ثانویه آن ها تبدیل شده است.

اظهارات ابراهیم کالین در مورد هدف آمریکا در سوریه

یادداشت سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه آمریکا می‌خواهد به عنوان نیروی ضد ایران در سوریه باقی بماند

کالین طی یادداشتی در روزنامه «دیلی صباح» نوشت: «دولت آمریکا می‌گوید نابود کردن داعش هدف اصلی آنها در سوریه اما این ماموریت با گذشت زمان معنی دیگری گرفته است. این هدف از نبرد با داعش به مقابله با ایران و روسیه در سوریه تبدیل شده است».

وی با بیان اینکه درپی این تغییر هدف است که مقامات آمریکایی پیام‌های متناقضی درباره وضعیت نبرد با داعش می‌فرستند، تاکید کرد: «در ماه‌های اخیر این مسئله واضح‌تر شده است که آمریکا می‌خواهد به عنوان نیروی ضد ایران در شرق سوریه باقی بماند».

حمایت عربستان و امارات از سیاست آمریکا در مهار ایران

سخنگوی رئیس‌جمهور ترکیه با تاکید بر اینکه عربستان سعودی و امارات عربی متحده از این سیاست آمریکا حمایت می‌کنند، افزود: «آشکار است که مسئله دیگر داعش نیست بلکه ایجاد توازن جدید قدرت در سوریه و فراتر از آن است. اکنون نبرد با داعش هدف دوم است و ارتش آمریکا در یافتن توجیهی برای باقی ماندن در سوریه مطابق با قوانین فدرال، به مشکل خورده است».

نابودی تهدیدات تروریستی در سوریه باید هدف تمام طرف‌ها باشد

کالین همچنین نشست سه‌جانبه اخیر سران ایران، ترکیه و روسیه در آنکارا را «گام مهمی برای پاکسازی سوریه از تمام عناصر تروریستی» توصیف کرده و نوشت: «سه کشور بر تعهد خود برای حفظ حاکمیت، تمامیت ارضی، وحدت و هویت غیرفرقه‌ای سوریه تاکید کردند».

وی بابیان اینکه موضع بیانیه مشترک علیه جدایی‌طلبی در سوریه نشان‌دهنده نگرانی‌های تهران، مسکو و آنکارا درباره کُردهای یگان‌ های مدافع خلق (YPG) و حزب اتحادیه دموکراتیک سوریه (PYD) بود، اضافه کرد: «نبرد با آنها انحراف از نبرد با داعش نبود...نابودی تمام تهدیدات تروریستی در سوریه باید هدف تمام طرف‌ها باشد».

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه