English

بیانیه‌ مشترک مصر و عربستان؛

تهران در امور داخلی کشورهای عربی دخالت می کند

شامگاه سه شنبه «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی و «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر بیانیه مشترکی را برای مقابله با ایران منتشر کردند.

تهران در امور داخلی کشورهای عربی دخالت می کند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روزنامه «الیوم السابع»، عربستان و مصر در یک بیانیه مشترکی، دولت ایران را به دخالت در امور داخلی اعراب متهم کردند و خواستار هماهنگی برای مقابله با ایران شدند.

بیانیه مشترک ضد ایرانی ریاض و قاهره

طرف‌های مصری و سعودی مدعی شدند که امنیت کشورهای عربی تنها با توقف همه دخالت‌ها در امور کشورهای عربی، پایبندی همسایگان به اصل حسن هم جواری و منافع مشترک و عدم دخالت محقق می‌شود.

متهم کردن ایران به حمایت تسلیحاتی و موشکی از انصارالله یمن

طرف مصری در این بیانیه ایران را به حمایت تسلیحاتی و موشکی از انصارالله یمن متهم و تأکید کرد که قاهره اقدام جنبش انصارالله در شلیک موشک‌های بالستیک به سمت عربستان را محکوم می‌کند.

محمد بن سلمان یکشنبه این هفته به دعوت عبدالفتاح السیسی وارد قاهره پایتخت مصر شد و با مقامات بلند پایه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

این سفر همزمان بود با رأی قطعی دادگاه قانونی اساسی مصر در خصوص واگذاری جزایر مصری «تیران» و «سنافیر» به عربستان.

دو کشور پیشتر بر سر مالکیت این جزایر وارد مرحله‌ای از تنش شدند که در پی امتناع مصر از واگذاری این جزایر به دنبال فشار افکار عمومی و اعتراض‌های گسترده در مصر، «آرامکو»، شرکت ملی نفت عربستان صادرات روزانه نفت به مصر را قطع کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه