English

شبکه الجزیره:

امیر قطر با ژوزف ووتل درباره همکاری‌های استراتژیک بین واشنگتن و دوحه با یکدیگر دیدار کردند

امیر قطر در سفر خود به آمریکا با رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا دیدار کرد.

امیر قطر با ژوزف ووتل درباره همکاری‌های استراتژیک بین واشنگتن و دوحه با یکدیگر دیدار کردند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شبکه الجزیره، تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در سفر خود به آمریکا با ژنرال ژوزف ووتل رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در ایالت فلوریدا دیدار کرد و در مورد مشارکت راهبردی دو کشور  با یکدیگر گفتگو کردند.

سفر امیر قطر به آمریکا

این دیدار در پایگاه هوایی «مک‌دیل» برگزار شد و دو طرف در این دیدار به بررسی افق‌های همکاری نظامی و دفاعی استراتژیک در چارچوب توافق امنیتی اخیرا دو طرف و نیز هماهنگی درباره مبارزه با تروریسم پرداختند.

ووتل در این دیدار نقش قطر در مبارزه با تروریسم و تلاش آن برای احیای امنیت در منطقه از طریق پایگاه هوایی العدید و نیز همکاری مشترک با آمریکا را ستود.

طبق گزارش شبکه الجزیره، امیر قطر نیز گفت که همکاری استراتژیک بین دوحه و واشنگتن در این زمینه و دیگر زمینه‌ها قوی و مستمر و در راستای منافع مشترک دو کشور است.

تمیم بن حمد همچنین اظهار داشت که تحکیم همکاری استراتژیک دوجانبه نظامی و امنیتی به منظور مبارزه با تروریسم و تقویت امنیت و ثبات در این منطقه ضروری است.

در این دیدار همچنین هیأت همراه امیر قطر و شماری از فرماندهان نظامی قطر و افسران ارشد زمینی، هوایی و دریایی آمریکا حضور داشتند.

امیر قطر روز جمعه (دیروز) در سفری چند روزه وارد آمریکا شد و قرار است روز سه‌شنبه نیز با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور دیدار کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه