English

محکوم کردن حمله موشکی به عربستان توسط واشنگتن

وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای حمله موشکی روز گذشته از یمن به عربستان سعودی را محکوم کرد.

محکوم کردن حمله موشکی به عربستان توسط واشنگتن

به گزارش خبرگزاری موج، وزارت خارجه آمریکا حمله موشکی یمن به عربستان را محکوم کرد.

در بیانیه مطبوعاتی روز دوشنبه سخنگوی این وزارتخانه آمده است: ما حمله موشکی حوثی ها یکشنبه شب که چندین بار شهرهای عربستان را هدف قرار داد، محکوم می کنیم.

آمریکا از حق عربستان به عنوان متحد خود دفاع می کند

هدر نوئرت در این بیانیه به خانواده کسانی که در این عملیات ها کشته یا مجروح شده اند، تسلیت گفت و افزود: آمریکا از حق عربستان به عنوان متحد خود در دفاع از مرزهای خود در برابر این تهدیدات پشتیبانی می کند.
وی ادامه داد: ما تماس با همه طرف ها از جمله حوثی ها را ادامه خواهیم داد تا به راه حل سیاسی بازگردند و به سمت پایان جنگ یمن حرکت کنند.

وزارت خارجه آمریکا
یک مقام نظامی یمن درباره این حملات گفته بود واحد موشکی ارتش یمن همزمان با آغاز چهارمین سال جنگ علیه این کشور، فرودگاه بین المللی 'خالد' در ریاض را با موشک 'برکان تواچ' و فرودگاه منطقه ای 'أبها' را با موشک 'قاهر توإم' و فرودگاه 'نجران' و چند هدف دیگر در این شهر را با چند موشک بالستیک 'بدر 1 ' مورد هدف قرار دادند.
عربستان همراه با امارات ، بحرین ، کویت ، سودان و مصر از ششم فروردین 94 به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت اقدام کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه