English

ژنرال جان هایتن:

چین و روسیه جز حمله تمام عیار، قادر به انجام کاری نیستند که آمریکا نتواند پاسخ دهد

جان هایتن، رئیس ستاد فرماندهی استراتژیک آمریکا بر این نکته تاکید کرد که آمریکا قادر به ایجاد خسارت گسترده برای نابودی دو کشور چین و روسیه است.

چین و روسیه جز حمله تمام عیار، قادر به انجام کاری نیستند که آمریکا نتواند پاسخ دهد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اسپوتنیک، ژنرال جان هایتن، رئیس ستاد فرماندهی استراتژیک آمریکا بر این تاکید کرد که چین و روسیه اطلاعی از موقعیت استقرار زیر دریایی‌های آمریکایی ندارند و همچنین بر این تصریح کرد که کشورش توانایی ایجاد خسارت گسترده برای نابودی هر دو کشور را دارد.

اظهارات جان هایتن در مورد توانایی آمریکا در نابودی روسیه و چین

 وی در جلسه بررسی وضعیت نیروهای استراتژیک آمریکا و درخواست بودجه سال مالی ۲۰۱۹ اظهار داشت: کشورهایی مانند چین و روسیه قادر به انجام کاری نیستند که آمریکا نتواند پاسخ دهد الا یک حمله عظیم.

جان هایتن اظهار داشت: « آنها نمی‌دانند زیر دریایی‌های ما کجا هستند و این تجهیزات قابلیت دارند که در جریان عملیات آن کشورها را متحمل خسارت سنگینی کنند.» بعید به نظر می‌رسد که اطمینان این ژنرال آمریکایی بتواند به کاهش تنش‌ها میان کشورها خصوصا روسیه و آمریکا کمکی کند.

درخواست سناتورها از وزیر امورخارجه برای ایجاد گفتگو استراتژیک با روسیه

گروهی از سناتورها پیشتر از رکس تیلرسون،‌ وزیر امور خارجه آمریکا خواسته بودند تا یک گفت‌وگو درباره توان استراتژیک را با روسیه آغاز کند. این درخواست پس از آن مطرح شد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در نطق سالانه خود از جدیدترین تسلیحات روسیه در زرادخانه استراتژیک کشورش سخن به میان آورد که از جمله شامل تسلیحات نقطه‌زن مثل موشک‌های کروز هسته‌ای قاره‌پیما، یک پهپاد زیر دریایی هسته‌ایس و یک موشک کروز مافوق صوت می‌شود. او بعدا توضیح داد روسیه تنها در یک حمله واکنشی از تسلیحات هسته‌ای استفاده می‌کند نه با اهداف تهاجمی.

در تازه‌ترین بازنگری وضعیت هسته‌ای آمریکا موسوم به ان‌پی‌آر از چین، روسیه، کره‌شمالی و ایران به عنوان تهدیدات اصلی علیه امنیت آمریکا یاد شده است. همچنین بررسی فوق تاکید دارد سامانه‌های تسلیحات هسته‌ای قاره‌پیمای جدید روسیه یکی از جدی‌ترین تهدیدات است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه