English

محمد بن سلمان در گفت‌وگو با روزنامه تلگراف

رابطه امروز ما با بریتانیا فوق‌العاده است/ اعتراضات مردم بریتانیا از سفر ملک سلمان به لندن

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در گفتگو با روزنامه انگلیس تلگراف در آستانه سفر به لندن، گفت که دولت عربستان سعودی و انگلیس در مورد مسائل امنیتی منطقه و همچنین ایران نگاه مشترک دارند.

رابطه امروز ما با بریتانیا فوق‌العاده است/ اعتراضات مردم بریتانیا از سفر ملک سلمان به لندن

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روزنامه انگلیسی تلگراف، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در آستانه سفر به لندن در مصاحبه‌ای بر این تأکید کرد گه امروزه مناسبات بین ریاض – لندن تاریخی و فوق‌العاده است. وی همچنین در بخش دیگری از مواضعش، لندن را حامی سیاست‌های منطقه‌ای ریاض در مقابل ایران دانسته است.  

سفر ولیعهد سعودی به لندن

امنیت منطقه در گرو تحکیم مناسبات لندن-ریاض

محمد بن سلمان به روزنامه تلگراف گفت اگر لندن روابطی محکم با ریاض داشته باشد، مردم عربستان و انگلیس و دیگر کشورها در امنیت بیشتری خواهند بود. وی بر این باور است که عربستان سعودی می‌تواند نقشی برجسته در شکست افراطیون اسلامی داشته باشد.

وی به تلگراف گفت «افراطیون و تروریست‌ها با گسترش هدفشان، به هم متصل هستند و لازم است ما  با یکدیگر همکاری کنیم تا اسلام متعادل را ترویج دهیم».

محمدبن سلمان در ادامه گفت‌وگو با روزنامه تلگراف اظهار امیدواری کرد تجار و مشاغل انگلیسی بعد از برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) بتوانند از فرصت‌های اقتصادی خوب در عربستان نفع ببرند. وی همچنین تأکید کرد که عربستان سعودی باید در اقتصادی جهانی نقش داشته باشد و امکان آمد و شد آسان برای همه فراهم شود. 

ولیعهد سعودی در ادامه گفت «مردم عربستان سعودی خیلی تغییر کرده‌اند زیرا به کشورهایی مانند بریتانیا سفرکرده و روش زندگی متفاوتی را مشاهده می‌کنند».

با وجود اعتراضات مردمی در بریتانیا برای ممانعت از ورود محمد بن سلمان به کشورشان، مقامات انگلیسی از فردا میزبان محمد بن سلمان خواهند بود. وی در این سفر با مقامات بریتانیایی ازجمله ترزا می نخست‌وزیر و برخی سران سازمان‌های اطلاعاتی ازجمله ام‌آی5 و ام‌آی6 دیدار خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه