English

پوتین و ماکرون تلفنی گفتگو کردند

همکاری روسیه و فرانسه در اجرای قطعنامه شورای امنیت برای تسهیل راه حل سیاسی در سوریه

ولادیمیر پوتین و امانوئل ماکرون در طی یک گفت‌وگوی تلفنی بر افزایش تماس‌ها در سطوح مختلف برای اجرای قطعنامه شورای امنیت در زمینه خارج کردن غیرنظامیان از مناطق نظامی و تسهیل راه‌حل سیاسی در سوریه تأکید کردند.

همکاری روسیه و فرانسه در اجرای قطعنامه شورای امنیت برای تسهیل راه حل سیاسی در سوریه

به گزارش خبرگزاری موج، «ولادیمیر پوتین» و «امانوئل ماکرون» رؤسای جمهور روسیه و فرانسه در طی یک تماس تلفنی در خصوص اوضاع سوریه با یکدیگر گفت‌وگو کردند و در آن بر همکاری مشترک خود در زمینه نابودی تروریسم و تسهیل راه‌حل سیاسی سوریه تأکید کردند.

همکاری فرانسه و روسیه در سوریه

همکاری در اجرای قطعنامه شورای امنیت در خارج کردن غیرنظامیان از مناطق نظامی

بنا به گزارش خبرگزاری تاس، روابط عمومی کرملین در خصوص این گفت‌وگوی تلفنی اعلام کرد: «دو طرف بر اهمیت اجرای مداوم قطعنامه 2401 شورای امنیت سازمان ملل تأکید کردند که این قطعنامه خواستار خارج کردن غیرنظامیان از مناطقی است که عملیات نظامی در آنجا انجام می‌شود و همچنین خواستار باز شدن دسترسی کمک‌های انسانی به غوطه شرقی و دیگر مناطق سوریه و همچنین کمک پزشکی به مردم آسیب‌دیده سوریه می‌شود».

در بیانیه کرملین آمده است: «رؤسای جمهور دو کشور توافق کردند که تماس‌ها در سطوح مختلف را با هدف کمک به فرایند حل و فصل درگیری‌های سوریه را افزایش دهند».

 

علیرغم شواهد موجود از نقض قوانین آتش‌بس توسط تروریست‌ها در غوطه شرقی و دیگر مناطق سوریه، رئیس‌جمهور فرانسه از ولادیمیر پوتین خواست با اعمال‌نفوذ در دولت سوریه، از آن‌ها بخواهند که به تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل در غوطه شرقی احترام بگذارند.

طبق این گزارش، امانوئل ماکرون تصریح کرد که کاروان‌های انسانی باید مطابق با تصمیمات ورای امنیت سازمان ملل، دسترسی بدون مانع و فوری به جمعیت نیازمند سوریه داشته باشند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد 24 فوریه (5 اسفندماه) قطعنامه‌ 2401 به منظور اعمال آتش‌بس 30 روزه در سوریه و ایجاد دسترسی بشردوستانه به مناطق تحت محاصره را به اتفاق آراء تصویب کرد. 

تصویب این قطعنامه در شرایطی صورت گرفت که با فشار روسیه، گروه‌های تروریستی از جمله نیروهای القاعده، جبهه‌النصره و داعش از زیر چتر حمایتی این آتش‌بس بیرون رفتند.

از زمان تصویب این قطعنامه گروه‌های مسلح در سوریه همچنان به اقدامات تحریک‌آمیز خود در غوطه شرقی ادامه داده‌اند و کشورهای اروپایی و آمریکا نیز سعی دارند دولت سوریه را به نقض این توافقنامه آتش‌بس متهم کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه