English

پیشنهاد فارین پالیسی به دونالد ترامپ؛

فروش هواپیما به ایران را آزاد و کریدور هوایی ایران و سوریه را مسدود کنید

نشریه آمریکایی فارین پالیسی به دولت ترامپ در عوض موافقت با فروش هواپیما به ایران پیشنهاد مسدود کردن کریدور هوایی ایران در سوریه را داد.

فروش هواپیما به ایران را آزاد و کریدور هوایی ایران و سوریه را مسدود کنید

به گزارش خبرگزاری موج، نشریه فارین ‌پالیسی در گزارشی به دونالد ترامپ در عوض موافقت با فروش هواپیما به ایران پیشنهاد مسدود کردن کریدور هوایی ایران به سوریه را داده است.

نویسنده این  گزارش بر این اعتقاد است که دولت ایران از طریق ایجاد کریدوری از تهران به دریای مدیترانه که به سوریه و لبنان متصل می شود توانسته است به دولت سوریه در کشتار مردم و اقدام علیه اسرائیل کمک کند. در بخش دیگری از این گزارش آمده است که ایران از سال 2011 م  از طریق کریدور هوایی به دمشق حمایت تدارکاتی و ارسال نیرو اقدام کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است با خروج آمریکا از عراق در سال 2011 و درگیری سوریه با شورشیان پس از تحولات بهارعربی، با اعمال نفوذ آمریکا، بغداد حریم هوایی خود را بر روی هواپیماهای ایرانی باز کرد و به آنها اجازه داد که از این مسیر به سوریه بروند. اما تاکنون نه در دولت باراک اوباما و نه در زمان ترامپ هیچکدام تلاشی برای مسدود کردن این کریدور هوایی نکردند.

دونالد ترامپ

فروش هواپیما به ایران  تحت الشعاع مسدود کردن کریدور هوایی ایران به سوریه

نویسنده در ادامه این گزارش بر این اعتقاد است که دولت ایران از طریق مسیر هوایی، به حمایت تسلیحاتی از حزب الله پرداخته و همچنین در سوریه اطلاعات و فناوری برای ساخت کارخانه‌های موشکی در اختیار حزب‌الله قرار داده است که این امر زمینه تقویت حزب الله را فراهم کرده است و به دنبال آن موج جدیدی از بحران میان این گروه و اسرائیل تشدید شده است.

نشریه فارین پالیسی مدعی شد؛ این کریدور هوایی به ایران این امکان را داده است که هزاران نفر از شیعیان را به سوریه منتقل کند تا از دولت اسد حمایت کنند. علاوه بر همه این موارد، ایران هژمونی خود را در دمشق تثبیت کرده و این امکان را برای نیروهای سپاه فراهم آورده تا به مرز اسرائیل با سوریه بروند.

فارین‌پالیسی نوشت: ترامپ باید این موضوع را روشن کند که آمریکا فقط در صورتی با فروش هواپیما موافقت می‌کند که ایران به انتقال غیرقانونی تسلیحات و نیروهای شبه نظامی خود از راه هوایی پایان دهد. ضمن اینکه مجوز دادن برای فروش هواپیما به ایران به این معنی خواهد بود که کاخ سفید نمی‌تواند تهران را متوقف کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه