English

دیدار روسای سازمان های اطلاعاتی فرانسه، آلمان و انگلیس در مونیخ

در حاشیه روز اول کنفرانس مونیخ، روئسای سازمان های اطلاعاتی سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس درباره همکاری های امنیتی بین المللی با هم رایزنی کردند.

دیدار روسای سازمان های اطلاعاتی فرانسه، آلمان و انگلیس در مونیخ

به گزارش خبرگزاری موج، روسای سازمان های اطلاعاتی کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با یکدیگر دیدار کردند.

طرف‌ها پس از پایان این نشست بیانیه مشترکی را صادر کردند که در آن بر ضرورت به اشتراک گذاشتن اطلاعات برای جلوگیری از گسترش تروریسم، مهاجرت غیرقانونی و حملات سایبری تأکید شده است.

این بیانیه می‌افزاید: تهدیدهای مدرن نیازمند پاسخ‌های مدرن است؛ غفلت در این زمینه می‌تواند منجر به خطرات بزرگ‌تری شود.

این دیدار پس‌از آن صورت می‌گیرد که رئیس سابق ستاد ' ارتباطات دولت انگلیس' (جی سی اچ کیو) نیز به‌تازگی نسبت به توقف همکاری‌های دفاعی امنیتی انگلیس با نهادهای اروپایی در دوره پسا برگزیت، هشدار داده است.

وی در گفت‌وگو با شبکه رادیویی بی.بی.سی 4، بر لزوم تداوم به اشتراک گذاشتن اطلاعات میان انگلیس و سایر کشورهای اروپایی تأکید کرده است.

بااین‌حال بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس چهارشنبه گذشته طی سخنانی در اندیشکده پالیسی اکسچینج، تصریح کرد که انگلیس به همکاری‌های امنیتی و دفاعی خود با نهادهای اروپایی در دوره پسا برگزیت ادامه خواهد داد.

پیش‌ازاین نیز سران سازمان‌های اطلاعاتی انگلیس و فرانسه در جریان سفر امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه به لندن در دی‌ماه گذشته دیدار و درباره همکاری‌های دو طرف گفت‌وگو کرده بودند.

مقامات انگلیس، به‌شدت نسبت به تهدیدهایی که زیرساخت‌های این کشور را هدف قرار دهد نگران هستند و در این رابطه مسکو را متهم اصلی حملات سایبری چند وقت اخیر می‌دانند. 

«گاوین ویلیامسون» وزیر دفاع انگلیس دیروز (پنجشنبه) مسکو را به دست داشتن در حملات سایبری تیرماه گذشته علیه اوکراین که به سایر کشورهای اروپایی نیز سرایت کرد متهم نمود و گفت: ما وارد فصل جدیدی از ستیزه‌جویی شده و شاهد مجموعه‌ای اقدامات نظامی مخرب و مرگبار و حملات سایبری هستیم.

وی بابیان اینکه روسیه کتاب قانون را از طریق تضعیف دمکراسی «پاره کرده است» هشدار داد که انگلیس بایستی خود را برای مقابله با چنین تهدیدهایی آماده سازد.

تیرماه گذشته حملات سایبری گسترده‌ای در ابعاد جهانی به برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان در آمریکا، اروپا و بخشی از آسیا صورت گرفت. این حمله که 'نوت پتیا' نام‌گذاری شد در روزهای پایانی ژوئن 2017 از اوکراین آغاز شد باعث بروز اختلال نرم‌افزاری در سراسر جهان شد و هزاران کامپیوتر را فلج کرد.

شرکت مواد ضدعفونی‌کننده «دتول» و شرکت دارویی استرپسیل ازجمله شرکت‌های انگلیسی بودند که تحت تأثیر این حمله سایبری قرار گرفته و میلیون ها پوند به آنها خسارت وارد شد.

ویلیامسون پیشتر نیز مدعی شده بود که روسیه به دنبال ضربه زدن به اقتصاد انگلیس از طریق حمله به زیرساخت‌های این کشور است.وی گفته بود که این اقدام روسیه می‌تواند منجر به مرگ‌ومیر هزاران نفر در انگلیس شود.

روابط روسیه و انگلیس به‌شدت متشنج است. «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس سال گذشته مسکو را متهم به تجاوز نظامی کرده و در ماه دسامبر نیز بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس عنوان کرد شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد روسیه در حال دخالت در انتخابات کشورهای غربی است. با این‌حال روسیه چنین اتهاماتی را رد کرده و آن‌ها بی‌پایه و اساس می‌داند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه