English

مناقشه بر سر اف.بی.آی در آمریکا ادامه دارد

آیا یادداشت های محرمانه منتشر خواهد شد؟

در حالی رئیس جمهور آمریکا با انتشار یادداشت های محرمانه درباره اف.بی.آی موافقت کرده

آیا یادداشت های محرمانه منتشر خواهد شد؟

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از بی.بی.سی، یکی از مقام‌های ارشد کاخ‌سفید انتشار قریب الوقوع این یادداشت‌ها را تایید کرده و از موافقت رئیس‌جمهور با علنی شدن آنها خبر داده است.

این در حالی است که «آدام شف»، عضو دموکرات کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان کنگره مدعی شده متن مورد تصویب این کمیته پیش از ارسال به کاخ‌سفید تغییر یافته است.

شف می‌گوید در محتوای نسخه ۴ صفحه‌ای که برای رئیس‌جمهور ارسال شده تغییراتی به وجود آمده که آن را از متن مصوب کمیته اطلاعات متفاوت کرده است.

اما سخنگوی دفتر «دوین نونز»، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان به خبرگزاری رویترز گفته اصلاحاتی که در متن اعمال شده بسیار جزئی بوده و شامل تغییراتی است که خود دموکرات‌ها و اف‌بی‌آی درخواست کرده بودند.

نزاع بر سر محتوای گنجانده شده در این نسخه ۴ صفحه‌ای باعث شده دموکرات‌ها خواستار کناره گیری فوری دوین نونز، جمهوری‌خواه، از ریاست کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان شوند.

«نانسی پلوسی»، رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان کنگره، روز پنجشنبه طی نامه‌ای به پل راین، رئیس این مجلس، خواستار برکناری دوین نونز از ریاست کمیته اطلاعات شد چرا که به عقیده پلوسی، نونز با دستکاری در متن مصوب کمیته تحت ریاست خود، آیین نامه کنگره را نقض کرده است.

در همین حال، رسانه‌ها آمریکایی به نقل از منابع ناشناس گزارش کردند که دونالد ترامپ به حلقه یاران نزدیک خود گفته خوشبین است که انتشار یادداشت‌های محرمانه اف‌بی‌آی به «تضعیف و بی اعتباری» تحقیقات ترامپ-روسیه بیانجامد.

این یادداشت‌های محرمانه که گفته می‌شود حاوی مکاتباتی میان مقام‌های وزارت دادگستری و اف‌بی‌آی درباره چگونگی صدور مجوز تحت‌نظر گرفتن یکی از اعضای ستاد ترامپ است، هفته گذشته رای مثبت کمیته اطلاعات برای انتشار علنی را دریافت کرد اما پیش از انتشار عمومی آن دونالد ترامپ، رئیس جمهور، تا پایان هفته جاری فرصت دارد که جلوی خارج کردن آن از حالت محرمانه را بگیرد.

جمهوری‌خواهان حامی ترامپ می‌گویند انتشار این یادداشت‌ها به مردم آمریکا نشان خواهد داد که چه طور مقام‌های وزارت دادگستری و پلیس اف‌بی‌آی در تابستان سال گذشته با "سوءاستفاده" از اختیارات خود دستور تحت نظر گرفتن کارتر پیج، یکی از اعضای ستاد ترامپ را صادر کرده اند.

همزمان اف‌بی‌آی اعلام کرده با توجه به "بخش‌های حذف شده" از این گزارش ۴ صفحه‌ای اکنون "صحت و درستی آنچه قرار است علنی شود به شدت زیر سوال رفته" است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی