English

هشدار نمایندگان افغانستان به سو استفاده پاکستان از گفتگوهای صلح

نمایندگان پارلمان افغانستان به سوء استفاده پاکستان از گفتگوهای صلح هشدار دادند.

هشدار نمایندگان افغانستان به سو استفاده پاکستان از گفتگوهای صلح

به گزارش خبرگزاری موج، نمایندگان افغان نسبت به سوءاستفاده پاکستان از گفت‌وگوهای صلح هشدار دادند این در حالی است که رئیس جمهور افغانستان اخیرا برای انجام مذاکرات همه جانبه با اسلام‌آباد اعلام آمادگی کرده بود.

«عبدالودود پیمان» نماینده ولایت قندوز در پارلمان افغانستان به «جمهور» گفت: مذاکره با پاکستان در زمینه صلح هیچ نفعی برای افغانستان ندارد زیرا اسلام‌آباد در گذشته نیز از همکاری صادقانه با دولت افغانستان خودداری کرده بود.

وی افزود: دولت پاکستان به منظور گرفتن امتیازات سیاسی و اقتصادی افرادی بی صلاحیت را به عنوان نماینده مخالفان مسلح به دولت افغانستان برای مذاکره معرفی می‌کند که گفت‌وگو با این آنها نفعی ندارد.

نماینده پارلمان افغانستان تصریح کرد که دولت پاکستان با اقدامات نمایشی در روند صلح افغانستان تلاش می‌کند تا از فشارهای جامع بین‌المللی نجات یابد بنابر این مذاکره با دولت پاکستان غیر ضروری است.

اشرف غنی پیش از این گفته بود که افغانستان هدف جنگ نیابتی پاکستان است و این کشور نیاز دارد تا پیش از مصالحه با مخالفان دولت کابل با اسلام‌آباد صلح کند.

از سوی دیگر، «فاروق مجروح» نماینده ولایت هرات در پارلمان افغانستان نیز اظهارداشت که فشارهای آمریکا بر پاکستان این کشور را مجبور به همکاری با افغانستان کرده است و دولت باید از این فرصت استفاده کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی