English

با تلاش دولت پاکستان منتشر می شود

کتاب فتوای ۱۸۰۰ روحانی درباره حرمت عملیات انتحاری

به ابتکار رئیس جمهور پاکستان کتابی با فتوای 1800 روحانی درباره ممنوعیت و حرمت حملات انتحاری منتشر خواهد شد.

کتاب فتوای 1800 روحانی درباره حرمت عملیات انتحاری

به نقل از خبرگزاری رویترز، معمولا وقوع حملات انتحاری به خصوص علیه غیرنظامیان به عنوان یک اقدام متعصبانه و غیر اخلاقی محکوم می‌شود با این حال شورشیان این اقدام را یک تاکتیک موثر تلقی می‌کنند و برای انجام آن توجیه‌های اعتقادی هم می‌آورند.

از اوایل سال 2000 تاکنون در پاکستان بارها عملیات انتحاری انجام شده و قربانیان بسیاری از این حملات، غیر نظامیان بوده‌اند.

بر همین اساس بیش از 1800 روحانی در پاکستان عملیات انتحاری را ممنوع و «حرام» اعلام کردند.

«ممنون حسین»، رییس جمهور پاکستان در این کتاب نوشت: این فتوا می‌تواند یک مبنای مستحکم برای برقراری ثبات در یک جامعه اسلامی میانه‌رو باشد. ما از این فتوا می‌توانیم به عنوان یک رهنمود برای تحت کنترل درآوردن افراطگرایی در چارچوب اصول طلایی اسلام استفاده کنیم.

با این حال منتقدان داخلی و خارجی، دولت و ارتش پاکستان را به نزدیکی و حمایت از گروه‌های افراطی برای اهداف سیاسی و نظامی متهم کرده و می‌گویند که آنها هنوز راه درازی برای مقابله جدی با افراط‌گرایی در پیش دارند.

اگر چه مقامات پاکستانی بارها اتهامات مطرح شده از سوی آمریکا مبنی بر حمایت این کشور از گروه‌های شبه نظامی افراطی در افغانستان و هند را رد کرده‌اند، اما در محافل خصوصی آنها اعلام می‌کنند که هرگونه اقدامی علیه گروه‌های تندرو و افراطی زمان‌بر بوده و نیاز است که با دقت بسیاری اقدام شود.

این کتاب درباره فتوای مفتیان پاکستان در مورد حرام بودن عملیات انتحاری توسط دانشگاه دولتی پاکستان تهیه شده که قرار است امروز(سه شنبه) با حضور ممنون حسین رونمایی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه