English

نخست وزیر ترکیه:

به مبارزه با تروریسم ادامه می دهیم

نخست وزیر ترکیه اعلام کرد کابینه او به مقابله با تروریسم و بازسازی مناطق تخریب شده متعهد است.

به مبارزه با تروریسم ادامه می دهیم

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری آناتولی، «بنعالی ییلدیریم»، نخست وزیر ترکیه در یکی از استان‌های مرکزی ترکیه در جمع هواداران حزبش اعلام کرد: امنیت و ثبات در سراسر کشور برای همه است.

وی با اشاره به تهدیدات موجود علیه مردم در شرق و جنوب شرقی ترکیه گفت: دولت تلاش می‌کند که زخم‌های آنها را مداوا کند.

وی با تاکید بر اقدامات دولت برای بازسازی مناطق تخریب شده در درگیری با پ‌ک‌ک گفت: بیش از 26 هزار خانه در این مناطق برای خانواده‌های قربانیان ترور ساخته شده است. همچنین سرمایه گذاری‌هایی بالغ بر دو و نیم میلیارد لیر ترکیه (نزدیک به 667 میلیون دلار) در بیش از 90 منطقه شهرداری انجام گرفته است. این مبالغ توسط دولت تصویب شده است.

نخست وزیر ترکیه در بخش دیگری از اظهاراتش با تاکید بر عزم دولت در «مبارزه با تروریسم» گفت: هرگونه حمله در مرزهای جنوبی ترکیه پاسخ داده خواهد شد. مبارزه علیه تروریسم نه تنها به معنای مبارزه با تروریست‌ها بلکه به معنای اتخاذ تدابیر امنیتی است. ما تلاش می‌کنیم که درخواست‌های منطقه شهروندانمان را براساس برابری برآورد کنیم.

ییلدیریم با اشاره به کردهای شمال سوریه گفت: گروه‌های تروریستی در سرزمین‌های شمالی سوریه و در مرز ترکیه حملاتی را انجام می‌دهد که ما به این حملات پاسخ خواهیم داد. ترکیه کشور قانون‌مداری است و توانایی مقابله با تمام اشکال تروریسم در داخل و خارج از کشور را دارد.

ییلدیریم در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به برگزاری دادگاه یکی از معاونان پیشین هالک بانک در آمریکا به اتهام نقض قوانین این کشور و دور زدن تحریم‌های ایران گفت: هیچگونه مبنای حقوقی در این پرونده وجود ندارد. قضات آمریکا با اعضای سازمان فتو در ارتباط هستند. این قضات همانگونه که اعضای سازمان فتو دوست دارند، رفتار می‌کنند.

مقامات آنکارا با اعضای سازمان فتو وابسته به فتح الله گولن را طراح اصلی کودتای 15 ژوئیه 2016 می‌دانند و خواهان استرداد اعضای این سازمان به گفته آنها تروریستی، هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه