English

پاسخ عبدالله گل به انتقادات اردوغان و ییلدریم:

به بیان نظراتم ادامه می دهم

رئیس جمهور پیشین ترکیه که پس از انتقاد از یک اقدام حزب حاکم مورد حمله اردوغان و نخست وزیر قرار گرفته بود گفت به بیان نظراتش ادامه خواهد داد.

به بیان نظراتم ادامه می دهم

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روزنامه حریت، «عبدالله گل»، رئیس‌جمهور پیشین ترکیه در پیامی در توئیتر با اشاره به حزب عدالت و توسعه گفت: به عنوان کسی که معتقد به آزادی اندیشه و بیان هستند و آن را جز اصول بنیادین حزبمان می‌دانند من به بیان دیدگاه‌هایم ادامه خواهم داد.

گل در ادامه اظهاراتش اعلام کرد که از چندی پیش مورد هدف انتقادات برخی قرار گرفته است.

وی در پیامی در حساب شخصی‌اش در توئیتر نوشت: من می‌خواهم توجه همگان را به برخی از حملات غیرمحترمانه انجام شده علیه من توسط برخی از اشخاص مشخص در پارلمان جلب کنم.

همچنین گل در جمع خبرنگاران بعد از نمازجمعه اعلام کرد: من رئیس‌جمهور این کشور بوده‌ام و تمام زندگی‌ام را در خدمت به این جامعه گذرانده‌ام البته که وظیفه خود می‌دانم که دیدگاه‌هایم را درباره مسائل مهم بیان کنم. من معتقدم بی معنی است که ما در این باره دنبال انگیزه‌های دیگری باشیم.

گل اعلام کرده بود که ابهامات موجود در حکم جدید صادر شده نگرانی‌هایی را ایجاد می‌کند.  

اردوغان در پاسخ به انتقادات گل درباره حکم اخیر مبنی بر اعطای مصونیت به عوامل غیرنظامی در خنثی سازی کودتای ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ اعلام کرده بود: این مساله ناراحت کننده است که رئیس‌جمهور پیشین ما صحبت از ابهام می‌کند. برچه اساسی شما درباره ابهام صحبت می‌کنید؟ به چه ماده‌ای اشاره‌ می‌کنید؟ آیا این مساله ناراحت کننده است.

وی در ادامه اظهاراتش هر گونه ابهام درباره حکم جدید را رد کرد.

همچنین «بنعالی ییلدیریم»، نخست وزیر ترکیه نیز در اظهاراتی اعلام کرد که این حکم تغییر پیدا نمی‌کند و هیچ مشکلی درباره آن وجود ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی