English

تصمیم جدید اپوزیسیون ونزوئلا برای شکست دادن مادورو؛

با کاندیدای واحد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می کنیم

احزاب اپوزیسیون ونزوئلا به منظور افزایش احتمال موفقیت خود در انتخابات آتی ریاست جمهوری در برابر رئیس جمهور سوسیالیست این کشور از ائتلاف بر سر یک کاندیدا خبر دادند.

با کاندیدای واحد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می کنیم

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، ائتلاف اپوزیسیون موسوم به «میزگرد اتحاد دموکراتیک» در بیانیه‌ای اعلام رکد: ما متعهد می‌شویم تا وحدتمان را تقویت کنیم و یک نامزد واحد را برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2018 میلادی مشخص کنیم.

ائتلاف اپوزیسیون دقیقا اعلام نکرد که چطور می‌خواهد رقیب «نیکولاس مادورو»، رئیس‌جمهور کنونی ونزوئلا را در انتخابات 2018 مشخص کند اما «لوئیز فلوریدا»، یکی از قانونگذاران حزب اپوزیسیون، 12 دسامبر اعلام کرده بود که برای فراهم کردن مقدمات، رایزنی میان احزاب مختلف اپوزیسیون انجام شده است.

تفرقه و اختلاف در ائتلاف اپوزیسیون به مادورو یک مسیر باز و بدون مانع برای ماندن در راس قدرت داده است و این علی‌رغم کاهش شدید محبوبیت وی در ونزوئلا، بحران شدید کمبود غذا و دارو و تورم بسیار بالاست.

با به حاشیه رفتن اپوزیسیون، مادورو شاهد پیروزی وفادارانش در انتخابات فرمانداری و شورای شهر در ماه‌های اکتبر و دسامبر بوده است.

اختلافات در میان اپوزیسیون در جریان مذاکراتی که با دولت مادورو با هدف دستیابی به راه حلی برای بحران ونزوئلا در جمهوری دومنیک برگزار کرده بود، نمایان شد.

برخی مقامات اپوزیسیون این مذاکرات را خیانت محسوب کردند و برای ادعای خود به اعتراضات آوریل تا ژوئیه سال 2017 میلادی با هدف سرنگونی مادورو که در آن 125 تن کشته شدند، اشاره کردند.

انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا قرار است اواخر سال 2018 میلادی برگزار شود اما اپوزیسیون و برخی تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که این انتخابات به اوایل سال 2018 میلادی موکول شود.

یکی از کارشناسان انتخاباتی گفت: مادورو با هدف جلوگیری از وحدت مجدد اپوزیسیون قصد دارد زمان برگزاری انتخابات را جلو بیندازد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه