English

توافق روسیه و مصر درباره استفاده از حریم هوایی و فرودگاه‌های یکدیگر

دولت‌های روسیه و مصر با پیش‌نویس توافق استفاده از حریم هوایی و فرودگاه‌های دو کشور موافقت کردند.

توافق روسیه و مصر درباره استفاده از حریم هوایی و فرودگاه‌های یکدیگر

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه به وزارت دفاع و وزارت خارجه این کشور دستور داد تا برای امضای تفاهم‌نامه‌ای در خصوص استفاده از حریم هوایی این کشور بعد از دستیابی به توافقات لازم مذاکره کنند.

در متن دستور مدودف که در سایت‌های خبری منتشر شده، آمده است: با پیش‌نویس توافقنامه میان دولت روسیه و دولت مصر در خصوص استفاده از زیرساخت‌ها و حریم هوایی و فرودگاه‌های روسیه و مصر موافقت شده است.

این پیش‌نویس توسط وزارت دفاع روسیه با هماهنگی وزارت خارجه این کشور و همچنین هیئت‌های اجرایی ذیربط ارائه شده و تهیه آن بعد از انجام مذاکرات با طرف مصری صورت گرفته است.

پیشتر مدیرکل موسسه دولتی "روس‌تک" روسیه اعلام کرده بود که این کشور منتظر است تا قاهره مشکلات مالی خود را حل و فصل کند تا بعد از آن قراردادهای جدیدی در زمینه همکاری نظامی میان دو طرف از جمله سامانه موشکی دفاع هوایی از نوع "اس ۳۰۰" و یا نسخه پیشرفته آن امضا شود.

گفتنی است که سامانه موشکی اس ۳۰۰ برای هدف قرار دادن اهداف هوایی در مسافتی تا ۳۰۰ کیلومتر استفاده می‌شود و این سامانه می‌تواند ۲۴ هدف در آن واحد را از بین ببرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه