English

پادشاه اردن:

انتقال سفارت آمریکا به قدس پیامدهایی را به دنبال خواهد داشت

پادشاه اردن در سخنانی تاکید کرد: انتقال سفارت آمریکا به قدس در این مرحله پیامدهایی را در عرصه فلسطینی، عربی و اسلامی به دنبال خواهد داشت و خطری برای راه حل تشکیل دو کشوری است.

انتقال سفارت آمریکا به قدس پیامدهایی را به دنبال خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اسپوتنیک، عبدالله دوم، پادشاه اردن در بیانیه‌ منتشر شده از سوی دفتر پادشاهی اردن اظهار داشت که انتقال سفارت آمریکا به قدس در این مرحله موجب پیامدهای مختلفی در فلسطین و کشورهای عربی و اسلامی خواهد شد و این مساله خطری برای راه حل تشکیل دو کشور بوده و فرصتی را برای سوء‌استفاده گروه‌های تروریستی برای اشاعه افکارشان باز می‌کند.

وی گفت: اعطای روند صلح فرصتی برای موفقیت است. زیرا انتقال سفارت ناگزیر باید در چهارچوب راه حلی جامع صورت بگیرد که تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی را محقق می‌کند. انتقال سفارت به قدس بهانه‌ای در دست تروریست‌ها برای سوء استفاده از خشونت جهت ایجاد محیطی به منظور گسترش عقاید افراط گرایانه‌شان خواهد بود.

این اظهارات در جریان نشست اخیر وی با رئیس کنگره، روسا و اعضای برخی کمیته‌ها در  مجلس سنا و نمایندگان مطرح شد. در این دیدارها راه‌های گسترش چشم اندازهای همکاری استراتژیک میان اردن و آمریکا و تحولات اوضاع خاورمیانه و در مقدمه آن تلاش‌ها برای به جریان انداختن روند صلح را مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست‌ها به بررسی ضرورت همکاری اقتصادی میان اردن و آمریکا و تمدید یادداشت تفاهم میان دو کشور که حجم همکاری میان دو کشور در زمینه اقتصادی و نظامی را مشخص می‌کند، پرداخته شد. در  دیدار  پادشاه اردن دیدگاه‌های این کشور نسبت به برخی مسائل و بحران‌های منطقه و تلاش‌های آن برای همکاری با گروه‌های تاثیرگذار منطقه‌ای و بین‌المللی به منظور ایجاد راه حلی سیاسی مورد توجه قرار گرفت.

همچنین پادشاه اردن با اشاره به بحران سوریه و لزوم تقویت تلاش‌ها برای دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران گفت: توافق سه جانبه‌ای میان اردن، آمریکا و روسیه برای اجرای آتش بس و ایجاد منطقه کاهش تنش در جنوب سوریه وجود دارد که می‌تواند در روند سیاسی تاثیرگذار باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی