English

روسیه: ائتلاف بین‌المللی حق پرواز در "مناطق کاهش تنش" در سوریه را ندارد

رئیس هیات روسی در مذاکرات آستانه گفت، جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی تحت امر آمریکا نباید در حریم هوایی "مناطق کاهش تنش" در سوریه فعالیت کنند.

روسیه: ائتلاف بین‌المللی حق پرواز در "مناطق کاهش تنش" در سوریه را ندارد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روسیا الیوم، الکساندر لاورنتیف، رئیس هیات روسی در مذاکرات آستانه گفت: از زمانی که سند مربوط به ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه امضا شد، جنگنده‌های ائتلاف نباید در حریم هوایی این مناطق به پرواز درآیند.

این مقام روس که فرستاده رئیس جمهوری روسیه برای حل و فصل بحران سوریه نیز است، گفت: این ممنوعیت برای جنگنده‌های ائتلاف در سند قید نشده است، اما این مناطق از اکنون به بعد در مقابل پروازهای ائتلاف بین‌المللی بسته هستند.

این دیپلمات روس خاطرنشان کرد: کشورهای ضامن این توافق، از نزدیک عملیات ائتلاف بین‌المللی در زمینه پایبندی‌اش به ممنوعیت پرواز در حریم هوایی این مناطق را دنبال می‌کنند. این سند اجازه فعالیت جنگنده‌ها به ویژه نیروی هوایی ائتلاف بین‌المللی را نمی‌دهد. حتی اگر از قبل ابلاغ کنند یا نکنند، این مساله برای ما بسته شده است.

وی گفت: مواضعی که به ائتلاف بین‌المللی اجازه حمله به آنها داده می‌شود، مواضع داعش در رقه و در تعدادی از مناطق نزدیک به فرات و در دیرالزور و همچنین در اراضی عراق است.

رئیس هیات روسیه در مذاکرات آستانه درخصوص سیستم نظارت بر آتش بس اظهار کرد: اقدامات برای تدوین و ایجاد این سیستم هنوز تکمیل نشده است و هنوز کشورهایی که ناظران خود را به مناطق کاهش تنش اعزام خواهند کرد، مشخص نشده‌اند، اما ممکن است که اردن در نظارت بر آتش بس در منطقه جنوبی سوریه مشارکت داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه