English

رئیس جمهور مولداوی:

مولداوی شانسی برای عضویت در اتحادیه اروپا ندارد

رئیس جمهور مولدوای معتقد است که این کشور هیچ شانسی برای پیوستن به اتحادیه اروپا ندارد.

مولداوی شانسی برای عضویت در اتحادیه اروپا ندارد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از وستی، ایگور دودون گفت: اجلاس اخیر مشارکت شرقی نشان داد که پرونده پیوستن مولداوی به اتحادیه اروپا هیچ اهمیتی برای آنان ندارد و براساس نبود چشم انداز الحاق به این اتحادیه، استفاده برخی از مقامات ما از شعارهای ژئوپولتیک ضد روسی برای جذاب‌تر دیده شدن در چشم غرب بی فایده است.

رئیس جمهور مولدوای ادامه داد: در سالهای اخیر برخی شهروندان مولدوای کمپین‌های بزرگی را با هدف الحاق به اتحادیه اروپا به راه انداختند که نشان دهند پیوستن به این اتحادیه نه تنها امکان پذیر است که به زودی رخ خواهد داد اما بیانیه روشن و بدون ابهام بروکسل نشان می‌دهد که اتحادیه اروپا هیچ قصدی برای گسترش این اتحادیه ندارد.

دودون خاطرنشان کرد: غربگرایان تحت پوشش شعار پیوستن به اتحادیه اروپا پی در پی پس از کودتای سال ۲۰۰۹ میلادی، از سیستم بانکی کشور بیش از یک میلیارد یورو را به سرقت بردند که آثار تخریبی آن بر اقتصاد مولدوای همچنان باقی مانده و تمام نهادهای دولتی نیز اسیر آن هستند.

رئیس جمهور مولداوی خواهان روابط نزدیک با روسیه است و مورد حمایت کرملین قرار دارد اما برخی از احزاب این کشور همچنان خواستار همگرایی بیشتر دولت با اتحادیه اروپا هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی