English

پیشنهاد همکاری مشترک در حوزه ایمنی میان ایران و مقامات اروپایی

سمینار همکاری‌های بین المللی ایران و اتحادیه اروپا در زمینه مشارکت هسته‌ای در تاریخ 28 فوریه 2017 برابر با 10 اسفند 1395 در شهر بروکسل پایتخت کشور بلژیک و اتحادیه اروپا برگزار گردید.

پیشنهاد همکاری مشترک در حوزه ایمنی میان ایران و مقامات اروپایی

به گزارش خبرگزاری موج، پس از برگزاری موفقیت آمیز سمینار در صبح روز همایش جلسات کارشناسی و ارائه کارشناسان مختلف انجام شد که کارشناسان ایرانی و اروپایی در پنل که از ساعت 13 الی 17 به طول انجامید، به معرفی حوزه فعالیت‌شان پرداختند.

در ابتدای شروع پنل همکاری های بین المللی علی اکبر رضایی، مدیر کل امور بین الملل سازمان و به عنوان رئیس این پنل به بیان علاقه‌مندی ایران جهت گسترش همکاری های بین المللی کشور در حوزه انرژی هسته‌ای پرداخت و افزود: پس از به ثمر رسیدن برجام و برداشته شدن موانع پیش‌روی طرفین جهت گسترش همکاریها بستر مناسبی مهیا شده تا ایران و اتحادیه اروپا با در نظر گرفتن منافع مشترک خود با توسعه همکاریهای هسته‌ای گامی محکم در راستای جبران یک دهه گذشته برداشته و از سود سرشار این همکاری‌ها در آینده بهره‌مند گردند.
رضایی ادامه داد: این قبیل سمینارها می‌تواند ضمن ایجاد شناخت بهتر متقابل دو طرف، زمینه‌ها و بسترهایی را که دوطرف می‌توانند در آینده همکاری نمایند را نیز مشخص نماید.
همچنین ژان پل پونسلت مدیر کلForatom با اشاره به مسئولیت متصدیان تهیه ملزومات هسته‌ای و ضمن تأکید بر آمادگی این شرکت جهت همکاری با ایران به ارائه ساختار Foratom  پرداخت و با بیان نقش مهم ایمنی هسته‌ای، این حوزه را یکی از مهمترین بخشهایی که دو طرف می‌توانند با یکدیگر همکاری نمایند اعلام نمود و پیشنهاد همکاری مشترک در حوزه ایمنی میان ایران و مقامات اروپایی را مطرح کرد.
دکتر غلامرضا رئیسعلی نیز به عنوان رابط ملی همکاری های تکنیکی ایران و آرژانتین با معرفی ساختار و حوزه فعالیت NLO با تاکید بر اهمیت همبستگی حوزه ایمنی و همکاری کامل ایران و آژانس خواستار همکاری بیشتر دو طرف در این حوزه شد.
همچنین دکتر محمود قرآن نویس رئیس مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما با بیان تاریخچه فعالیت ایران در حوزه گداخت هسته ای و شرح گفت‌وگوهای ایران و ایتر جهت همکاری در حوزه گداخت، علاقه مندی ایران را برای همکاری سودمند و مفید با اتحادیه اروپا در این بخش مطرح نمود.
دکتر سعید ابوسلهی، رئیس بخش همکاری های هسته ای کمیسیون اروپا ساختار سازمانی اهداف و ماموریت JRC فعالیتهای این سازمان را معرفی و اعلام کرد: این سازمان در بخش های ایمنی، مدیریت سوخت مصرف شده، پادمان و امنیت هسته ای، استاندارد کردن تحقیقات، آلفاتراپی و آموزش آمادگی دارد تا با ایران به همکاری مشترک بپردازد.
دکتر محمدرضا امینی، رئیس پادمان هسته ای ایران نیز با بیان نوع کار و گستردگی فعالیت این بخش در ایران ضمن ارائه فعالیت های یک سال گذشته این بخش اعلام کرد که ایران در این یک سال بیش از مجموع تمام کشورها با آژانس همکاری کرده است و بالاترین نظارت فعالیت های هسته ای در حال حاضر بر ایران اعمال می شود که این نشانه حسن نیت و صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران می باشد.

وی در پایان علاقه مندی خود را برای گسترش روابط با اتحادیه اروپا در این حوزه مطرح کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه