English

حیدر العبادی:

اجازه مشارکت نیروهای امنیتی و حشد شعبی را در انتخابات نخواهیم داد

نخست‌وزیر عراق گفت: اجازه مشارکت نیروهای امنیتی و حشد شعبی را در انتخابات نخواهیم داد. برخی از سیاستمداران از حقوق حشد شعبی برای تبلیغات انتخابات بهره برداری می‌کنند.

اجازه مشارکت نیروهای امنیتی و حشد شعبی را در انتخابات نخواهیم داد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در سخنانی در ساختمان استانداری کربلا گفت: عراق در سه جنگ پیروز شد، یکی آزادی کشور، دوم وحدت کشور و سوم ایستادن در مقابل تهدید. مشکل تروریسم داعشی، عقیدتی و فکری است چراکه تروریست‌ها برای کشتن غیرنظامیان تلاش می‌کنند و ما باید درباره این مساله محتاط باشیم.

وی گفت که هزینه جنگ علیه داعش در عراق به ۱۰۰ میلیارد دلار رسیده است.

العبادی خواهان توقف شایعه پراکنی از طریق شبکه‌های اجتماعی برای ترساندن مردم شد و گفت: برخی افراد هستند که برای ایجاد فتنه طایفه‌ای تلاش می‌کنند اما این‌ها هرگز نمی‌توانند بین ما تفرقه بیفکنند.

العبادی گفت: ما به دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی دستور پیگرد فتنه گران و بازداشت و محاکمه آن‌ها را داده‌ایم.

العبادی گفت: ما اجازه مشارکت نیروهای امنیتی و حشد شعبی در انتخابات را نخواهیم داد. برخی از سیاستمداران از حقوق حشد شعبی برای تبلیغات انتخابات بهره برداری می‌کنند.

وی تأکید کرد: ما نیازی به میانجیگری برای حل اختلافات با مردم کردستان نداریم. پیشمرگ‌ها قهرمان و ملی‌گرا هستند و نقش مهمی در نابودی تروریسم داشته‌اند اما متأسفانه برخی، نیروهای پیشمرگی را که با ارتش نجنگیدند به خیانت متهم کردند.

اقلیم کردستان کمی صبور باشد

العبادی از اقلیم کردستان خواست کمی صبور باشد چراکه دولت عراق به زودی تسهیلات و مزایای آن‌ها را خواهد داد.

العبادی گفت: برخی گروه‌های سیاسی منتظر اقدام تروریستی هستند تا بتوانند به دستاوردهای سیاسی برسند. ما از دستگاه‌های امنیتی می‌خواهیم برای ممانعت از وقوع چنین حوادثی آماده باشند.

وی درباره منطقه گفت: تشدید اوضاع در منطقه به تأسیس گروه‌های تروریستی و آواره شدن مردم منجر می‌شود. ما خواهان آرامش در لبنان، یمن، مصر و سوریه و پایان اختلافات هستیم.

العبادی تأکید کرد: عراق از سال ۲۰۰۳ خواهان تقویت روابط با عربستان بوده است. سفر من به عربستان برای چرب زبانی و تعارفات نبود بلکه آغاز یک فعالیت واقعی بود به ویژه اینکه ما به خاطر حاکمیت عراق به تقویت روابط می‌پردازیم. عربستان برای اولین بار هواپیماهایی را به شکل مستقیم برای زائرانش به عراق فرستاد.

العبادی گفت: انتخابات آینده در زمان معین خود برگزار خواهد شد و نوعی نارضایتی از روند سیاسی وجود دارد و ما باید دست به اصلاحات بزنیم. حشد شعبی و ارتش حق دخالت در انتخابات را ندارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی