English

رئیس پلیس فلسطین:

نیروهای پلیس آماده برقراری نظم در غزه هستند

رئیس پلیس فلسطین اعلام کرد که جنبش مقاومت اسلامی "حماس" برای به موفقیت رسیدن توافق آشتی امضا شده میان این جنبش و فتح در ماه گذشته، باید گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی خود را خلع سلاح کند.

نیروهای پلیس آماده برقراری نظم در غزه هستند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از خبرگزاری "رویترز"، سرتیپ "حازم عطا الله" مدیرکل پلیس فلسطین در گفت‌وگو با رسانه‌های خارجی بر از سر گیری همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی پس از تعلیق جزئی این همکاری‌ها در ماه ژوئیه گذشته تاکید کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال حفظ سلاح گردان‌های قسام اعلام کرد که «این غیرممکن است» و نیروهای پلیس آماده برقراری نظم در غزه هستند.

وی مدعی شد که اوضاع غزه در حال حاضر، همانند اوضاع ۱۰ سال قبل کرانه باختری است؛ یعنی زمانی که تشکیلات خودگردان اقدام به خلع سلاح حماس و برخی گروه‌های مسلح دیگر کرد.

عطا الله تصریح کرد: ما درباره حکومت محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین صحبت می‌کنیم؛ یعنی باید یک حکومت، یک قانون و یک سلاح در فلسطین وجود داشته باشد.

وی به هنگام صحبت درباره مقاومت و تجهیزات آن اعلام کرد: این محال است! ما چطور می‌توانیم وسط این همه موشک و سلاح و وسایل دیگر، امنیت را حفظ کنیم؟ این غیرممکن است.

عطا الله تاکید کرد: من چطور می‌توانم مسوول امنیت در غزه باشم و بگویم من اینجا رئیس پلیس هستم؛ اما نتوانم همه چیز را تحت سلطه خودم داشته باشم.

رئیس پلیس فلسطین همچنین ایده ادغام با پلیس موجود در غزه را که توسط جنبش حماس اداره می‌شود، رد و اعلام کرد، پلیسی که قبل از سیطره حماس بر نوار غزه در سال ۲۰۰۷ در آنجا حضور داشت، به این منطقه بازخواهد گشت.

وی افزود: این مساله نیازمند حمایت مالی زیاد است؛ چرا که بودجه پلیس به شکل زیادی افزایش خواهد یافت.

حازم عطا الله در عین حال اعلام کرد که همکاری امنیتی از دو هفته قبل به طور کامل و به صورت طبیعی به روال قبل از تاریخ ۱۴ ژوئیه گذشته بازگشته است و البته این همکاری‌ها در گذشته نیز به صورت کامل متوقف نشده بودند، بلکه ۹۵ درصد از فعالیت‌ها میان طرفین فلسطینی و اسرائیلی ادامه داشت.

وی مدعی شد: تنها چیزی که میان ما متوقف شده بود، دیدارهای میدانی بود و علاوه بر این، ما بر اساس منافع سیاسی عمل نمی‌کنیم، بلکه به نفع مردم رفتار می‌کنیم.

همکاری امنیتی میان سرویس‌های امنیتی طرفین فلسطینی و اسرائیلی، یکی از بندهای توافقنامه اسلو امضا شده میان سازمان آزادی بخش فلسطین و رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۹۳ است که به موجب آن طرفین اقدام به تبادل اطلاعات امنیتی می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه