English

روزنامه ایتالیایی:

پوتین در سفر به ایران از برجام دفاع کرد

روزنامه ایتالیایی 'لارپوبلیکا' با اشاره به سفر 'ولادیمیر پوتین' رئیس جمهوری روسیه به تهران و دیدار با مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری نوشت: رئیس جمهور روسیه پس از اعلام رد برجام از سوی ترامپ، از توافق هسته ای ایران دفاع کرد.

پوتین در سفر به ایران از برجام دفاع کرد

به گزارش خبرگزاری موج، لارپوبلیکا روز پنجشنبه نوشت: سفر پوتین به تهران در هر لحظه دیگری می توانست به عنوان یک سفر عادی دیپلماتیک محسوب شود، همانطور که در سال های 2007 و 2015 بوقوع پیوست اما سفر روز گذشته یعنی چند هفته پس از اعلام عدم تایید توافق هسته ای از سوی دونالد ترامپ و پس از سقوط آخرین دژ داعش در سوریه دیگر این چنین نیست و لحن بیانیه مشترک نیز آنرا تایید می کند.

این روزنامه افزود: رئیس جمهور روسیه با اشاره به تصمیم اخیر ترامپ گفت که 'عدم احترام به توافقات بین المللی از سوی برخی کشورها، غیرقابل قبول است. هیچ بهانه قابل قبولی برای لغو یکجانبه توافق هسته ای وجود ندارد'.
لارپولیکا نوشت: حسن روحانی رئیس جمهور ایران نیز با اشاره به تاثیر بزرگ همکاری ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم در منطقه، تاکید کرد که همکاری های مشترک حتی در مراحل نهایی بسیار مهم است.

ایران و روسیه باید آینده سوریه پس از داعش را ترسیم کنند

این روزنامه افزود: ایران و روسیه عملا باید آینده سوریه را پس از آزادی از داعش ترسیم کنند. این دو کشور با همدیگر بشار اسد را نجات داده و با ترکیه، وعده مذاکرات صلح را در آستانه دادند. موفقیتی که به مسکو اجازه داد تا با کمترین ضایعات، بتواند نقش برجسته ای را در صحنه بین المللی بدست اورد و توانست تبدیل به متحد ارزشمندی برای ایران شود، بویژه متحدی که بتوان به آن اعتماد کرد. تاجاییکه حتی آیت الله خامنه ای رهبر عالی ایران در دیدار با پوتین گفت: همکاری ما می تواند آمریکا را ایزوله کند و ثبات را به خاورمیانه باز گرداند.
لارپوبلیکا نوشت: در مرکز دستور کاری پوتین ، یک دیدار سه جانبه با ایران و جمهوری آذربایجان بود . در این دیدارها در باره طرح مشترک در زمینه حمل و نقل صحبت و تکمیل راهروی شمال جنوب که روسیه را به هند از طریق ایران و آذربایجان که مسیری متفاوت از کانال سوئز است متصل کند، صحبت شد. شرکت بزرگ نفتی 'روس نفت' یک نقشه راه با شرکت نفت ایران برای طرح های مشترک به ارزش 30 میلیارد دلار امضا کرد.
روسیه همچنین در برنامه هسته ای ایران از طریق همکاری برای ساخت دو نیروگاه دیگر در مرکز هسته ای بوشهر که در سال 2011 با کمک خود روس ها راه اندازی شده بود ، مشارکت می کند . این طرح ده ساله به ارزش 8 و نیم میلیارد دلار است .
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه