English

قطار جمهوری آذربایجان از پل ریلی آستارا - آستارا وارد خاک ایران شد

پس از ریل گذاری بخشی از خط آهن آستارا - آستارا در محدوده خاک کشورمان، قطار جمهوری آذربایجان به صورت آزمایشی وارد ایران شد.

قطار جمهوری آذربایجان از پل ریلی آستارا - آستارا وارد خاک ایران شد

به گزارش خبرگزاری موج، فرماندار آستارا جمعه شب در بازدید از ورود قطار جمهوری آذربایجان به خاک ایران در جمع خبرنگاران گفت: با هدف توسعه اقتصادی کشور و مطابق تفاهم نامه همکاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، قطار جمهوری آذربایجان به صورت آزمایشی وارد شهرستان آستارا شده است.

یونس رنجکش با اشاره به اینکه بخشی از عملیات ریل گذاری در خاک ایران به طول 600 متر در حال اتمام است، افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته، ادامه مسیر ریل گذاری به سرعت انجام خواهد شد تا با ایجاد بارانداز و تکمیل خط آهن رشت - آستارا، شاهد تکمیل کریدور حمل و نقل شمال - جنوب و تحول اقتصادی در کشور باشیم.
وی اضافه کرد: خط ریلی آستارا - آستارا در همکاری های دو جانبه بین ایران و جمهوری آذربایجان موثر خواهد بود و به تقویت روابط بین دو دولت و ملت منجر خواهد شد.
با ورود آزمایشی قطار جمهوری آذربایجان به آستارای ایران، معاون مدیرعامل راه آهن جمهوری آذربایجان در جمع مسئولان آستارا حضور یافت.
جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در ابتدای سال جاری به منظور توسعه همکاری های اقتصادی، به ایجاد ارتباط ریلی دو کشور متعهد شده بودند و جمهوری آذربایجان با احداث هشت و نیم کیلومتر خط ریلی، قطار خود را به مرز ایران در آستارا رساند و ادامه این طرح با امتداد دو و نیم کیلومتر و بارانداز مربوطه در آستارای ایران اجرا می شود و این طرح به عنوان دروازه اقتصادی ایران و اوراسیا خواهد بود.
شهرستان بندر مرزی آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    انشاالله انشاالله انشاالله ایران به سرعت خط رشت آستارا را تکمیل کند و این قطار استراتژیک و دروازه ایران ، چین ، هند ، عراق و .... به شمال آسیا و اروپا باز شود !!! این اشتیاق و علاقه شدید آذربایجان برای شروع و راه اندازی این خط را باید استفاده کرد !!! می تواند موتور محرکه بسیار قدرتمندی در جهت پیشرفت اهداف ترانزیتی و ریلی ایران باشد !!!

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه