English

کارلس پوجدمون به بلژیک رفت

رئیس برکنار شده دولت کاتالونیا از اسپانیا به بلژیک رفته و در آنجا با وکیلش برای شروع یک پروسه حقوقی دیدار کرده است.

کارلس پوجدمون به بلژیک رفت

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حال حاضر «کارلس پوجدمون»، رهبر جدایی طلبان کاتالونیای اسپانیا با اتهام تشویش افکار عمومی از سوی مادرید روبرو است.

سفر پوجدمون به بروکسل در پی اعلام آمادگی وزیر امور مهاجران و پناهندگان بلژیک برای پناه دادن به پوجدمون در کشورش صورت گرفته است.

رسانه‌های اسپانیایی گزارش دادند که رهبر سابق کاتالونیا به همراه تعداد نامشخصی از اعضای دولت کاتالونیا به بلژیک رفته است. احتمالا این گروه امروز(سه‌شنبه) بیانیه‌ای را صادر کنند.

«خوزه مانوئل مازا»، دادستان کل اسپانیا گفته بود که پوجدمون با اتهامات فتنه‌انگیزی، شورش و تحریک مردم روبرو خواهد بود. با این حال دولت اسپانیا گفته است اگر پوجدمون با احکام قضایی روبرو نشود می‌تواند در انتخابات شرکت کند.

«پل بکائرت»، وکیل و کارشناسان امور پناهندگی گفت: «کارلس پوجدمون، رهبر برکنار شده کاتالونیا به این دلیل به بلژیک نیامده تا درخواست پناهندگی بدهد بلکه به دنبال توصیه‌های قانونی است تا در صورت اعمال اقداماتی از سوی دولت مرکزی اسپانیا بتواند از آنها استفاده کند.»

این وکیل بلژیکی در مصاحبه‌ای با تلویزیون VRT گفت: «من با پوجدمون به صورت شخصی در بلژیک دیدار کردم و او من را به عنوان وکیل معرفی کرده است. من بیش از 30 سال تجربه درباره پناهندگی سیاسی و استرداد برای زندانیان باسک اسپانیا دارم.به همین دلیل است که پوجدمون به نزد من آمده تا از تجربیاتم استفاده کند.»

برخی از کارشناسان می‌گویند بعید است که پوجدمون بتواند موضوع پناهندگی سیاسی در بلژیک را برای خود تضمین کند و پناهندگی بگیرد.

یکی از مقام‌های آژانس پناهندگی بلژیک گفت برای اینکه ما بتوانیم به رهبر برکنار شده کاتالونیا پناهندگی بدهیم باید موضوع تهدید پیگرد قانونی علیه وی را اثبات کنیم.

این در حالی است که وزیر مهاجرت بلژیک که یکی از اعضای حزب جدایی طلب "ائتلاف جدید فلمیش" است، گفت که پوجدمون احتمالاً پناهندگی دریافت می‌کند.

اما «چارلز میشل»، نخست وزیر بلژیک این ایده را نپذیرفت و یکی از سخنگویان حزب جدایی طلب ائتلاف جدید فلمیش نیز گفت که از پوجدمون برای سفر به بروکسل دعوت نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه