English

پوجدمون لغو خودمختاری کاتالونیا را کودتا خواند

رهبر کاتالونبا شنبه شب تصمیم مادرید در معلق کردن خودگردانی این منطقه و بدست گرفتن کنترل امور اجرایی توسط دولت مرکزی را محکوم و آنرا خارج از چارچوب حاکمیت قانون قلمداد کرد.

پوجدمون لغو خودمختاری کاتالونیا را کودتا خواند

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس استقلال طلب دولت محلی کاتالونیا که در واکنش به تصمیم مادرید برای انحلال پارلمان و برکناری رهبران دولت محلی سخن می گفت، این تصمیم را حمله ای بی سابقه به نهادهای دمکراتیک کاتالونیا پس از دوران دیکتاتوری ژنرال فرانسیسکو فرانکو خواند و تاکید کرد از پارلمان خواهد خواست در نشستی عمومی با حضور کلیه اعضا اقدام دولت مرکزی را به بحث بگذارد و به آن پاسخ دهد.

«کارلس پوجدمون» تصریح کرد: «تصمیم نخست وزیر، ماریانو راخوی، برای درخواست اختیارات از سنا جهت انحلال دولت کاتالونیا و تحت قیمومیت درآوردن پارلمان این منطقه مغایر با اصول دمکراسی است.» او همچنین تحمیل شکلی از دولت که منطبق با خواست و انتخاب شهروندان نیست را اقدامی برخلاف حاکمیت قانون توصیف کرد.

رئیس دولت محلی کاتالونیا روز پنجشنبه تهدید کرده بود در صورت اجرای ماده ۱۵۵ قانون اساسی توسط دولت مرکزی که به معنی تعلیق خودگردانی در این منطقه است با فراخوان نشستی فوق العاده در پارلمان محلی اعلام استقلال خواهد کرد. این درحالیست که وی در طول نطق شنبه شب خود هرگز از واژه «استقلال» استفاده نکرد.

کارلس پوجدمون همچنین در بخشی از این نطق به زبان انگلیسی خطاب به مسئولان و شهروندان کشورهای اروپایی هشدار داد که ارزش های حاکم بر این قاره در معرض خطر قرار دارد.

مادرید قصد دارد با تحت قیمومیت درآوردن پارلمان و برکناری رهبران دولت کاتالونیا سکان هدایت امور اجرایی، امنیتی و نیز رسانه های این منطقه را تا زمان برپایی انتخابات زود رس محلی در دست گیرد.

این تدابیر برای اجرایی شدن قرار است تا بیست و هفتم اکتبر در مجلس سنا که حزب دولت حاکم اکثریت کرسی های آنرا در دست دارد، به تصویب برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی