English

حکم حبس یکی دیگر از علمای بحرین توسط رژیم آل خلیفه

شیخ حمزه الدیری از روحانیون سرشناس بحرین از سوری رژیم آل خلیفه به تحمل یک سال حبس به اتهام مشارکت در تحصن مردمی در اطراف منزل آیت الله عیسی قاسم در سال گذشته محکوم شد.

حکم حبس یکی دیگر از علمای بحرین توسط رژیم آل خلیفه

به گزارش خبرگزاری موج، دادگاه بحرین شیخ حمزه الدیری از روحانیون سرشناس بحرین را امروز (پنجشنبه) به تحمل یک سال حبس به اتهام مشارکت در تحصن مردمی در اطراف منزل آیت الله عیسی قاسم در سال گذشته محکوم کرد. این دادگاه وی را برای وقف تنفیذ حکم ملزم به پرداخت ۵۰۰ دینار بحرینی نمود.

همچنین دادگاه صدور حکم در خصوص شیخ علی الجفیری را به اتهام مشابه تا ٩ ماه نوامبر به تعویق انداخت.

خرداد سال گذشته در پی اقدام نظام آل خلیفه به سلب تابعیت از آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان و انقلابیون بحرین و محاکمه ایشان به اتهام جمع آوری اموال خمس، مردم و علما به نشانه اعتراض به این اقدامات نظام برای دفاع از این عالم برجسته جهان اسلام دست به تحصن در اطراف منزل ایشان در منطقه الدراز زدند.

این تحصن حدود یک سال به طول انجامید و با هجوم نظامیان آل خلیفه به خون کشیده شد و ۵ نفر از جوانان فدایی آیت الله عیسی قاسم به شهارت رسیده و ما بقی که حدود ۳۰۰ نفر بودند بازداشت شدند. از آغاز این تحصن روحانیون و شخصیت های مشارکت کننده به دفعات احضار، محاکمه و محکوم به تحمل حبس های بلند مدت شده اند و روند محاکمه برخی از آنان تا کنون نیز در جریان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی