English

مرکل: راه حل بحران کره شمالی، نظامی نیست

صدر اعظم آلمان ضمن رد راهکار نظامی برای حل مناقشات با کره شمالی از اعلام آمادگی برلین برای میانجیگری به منظور حل این بحران خبر داد.

مرکل: راه حل بحران کره شمالی، نظامی نیست

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روزنامه "تاگس شاو" آلمان، جبهه گیری ها در مناقشات با کره شمالی هر روز سخت تر می شود؛ با این همه دولت آلمان می خواهد برای حل این مناقشات میانجیگری کند.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در سخنانی بر درخواست خود برای پیشبرد یک راهکار دیپلماتیک برای حل این مسئله تاکید کرده و بر آمادگی خود به منظور میانجیگری برای حل این بحران تاکید کرد.

مرکل که در یک برنامه انتخاباتی در فرایبورگ آلمان سخن می گفت همچنین تاکید کرد که ما می خواهیم از طریق دیپلماسی مسائل را حل کنیم، همانگونه که در مسئله اوکراین این کار را انجام می دهیم همچنین در مناقشات کره شمالی هم آمادگی این را داریم.

وی این رویکرد را مشخصه آلمان ارزیابی کرده و تاکید کرد که برای کره شمالی هیچ راه حل نظامی وجود ندارد. مرکل اخیرا برای حل مناقشات کره شمالی با روسای جمهوری روسیه، آمریکا و کره جنوبی تلفنی صحبت کرده است.

پیش از آن زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان هم ایده ها و گام های جسورانه در برخورد با رژیم کره شمالی را درخواست کرده و تاکید کرد که باید در مذاکرات مستقیم با کره شمالی یک تضمین امنیتی غیر از بمب اتمی را مورد توجه این کشور قرار دهیم.

گابریل در عین حال خواستار منتظر ماندن برای تاثیرات تحریم های اخیر علیه کره شمالی شده و گفت: تحریم ها به زمان نیاز دارند تا تاثیر خود را نشان دهند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه