English

ناتو به دنبال جنگ سرد دیگر نیست

دبیرکل ناتو با اشاره به روابط این ائتلاف با روسیه، کره شمالی بحران اوکراین و سایر مسائل سیاسی جهان گفت: ناتو جنگ سرد جدید نمی خواهد .

ناتو به دنبال جنگ سرد دیگر نیست

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ گفت: ناتو نظارت بر تولید تسلیحات هسته‌ای و موشکی از سوی کره شمالی و نیز شرایط در این منطقه را به دقت زیر نظر دارد.

استولتنبرگ گفت: ما تحلیل، نظارت بر شرایط در این منطقه و بررسی‌ها درباره ساخت تسلیحات هسته‌ای و موشکی در کره شمالی را افزایش دادیم. همچنین ما همکاری با شرکایمان در این منطقه خصوصا کره جنوبی و ژاپن را ارتقاء دادیم. ما دیدارهای متعددی با شرکایمان در ماه‌های اخیر در ناتو داشتیم.

او همچنین از تایید تحریم‌های جدید علیه کره شمالی در شورای امنتیت سازمان ملل استقبال کرد.


استولتنبرگ در پاسخ به این سوال که آیا کره شمالی قادر به حمله به ایالات متحده است، گفت: آنها در روند تولید آن دسته از قابلیت‌ها هستند و به همین دلیل است که نگرانی ایجاد شده و این نگرانی نه تنها از سوی آمریکا بلکه در میان اعضای ناتو و جامعه بین‌الملل هم وجود دارد. این تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است. این یک تهدید جهانی است و باید با واکنش جهانی نیز روبرو شود.

او افزود: بنابراین من از تصمیم سازمان ملل برای تحریم‌های اقتصادی استقبال می‌کنم. مهم است که آن تحریم‌ها از سوی تمام کشورها کاملا اجرایی شود.

برنامه تسلیحات موشکی و اتمی کره شمالی نقض فاحش قطعنامه‌های شورای امنیت است و مایه بی ثباتی در کل منطقه و افزایش تنش‌هاست.

به گفته استولتنبرگ رئیس کمیته نظامی ناتو و رئیس ستاد ارتش روسیه درباره تحولات نظامی حین در دیدارهای شخصی گفت‌وگو کردند.

این اولین دیدار میان مقام‌های نظامی ارشد ناتو و روسیه از زمان پایان همکاری‌های عملی دو جانبه از هفتم سپتامبر بوده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه