English

حزب‎الله لبنان ارتکاب جنایات علیه قوم روهینگیا در میانمار را محکوم کرد

حزب الله لبنان در بیانیه‎ای ارتکاب جنایات دولت میانمار علیه مردم روهینگیا را که باعث کشته شدن صدها نفر و آوارگی ده‎ها هزار نفر از آنها شده است، محکوم کرد.

حزب‎الله لبنان ارتکاب جنایات علیه قوم روهینگیا در میانمار را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری موج، جنبش حزب الله لبنان ارتکاب جنایات دولت میانمار علیه مردم روهینگیا را محکوم و اعلام کرد که در این جنایت هزاران نفر از مردم این اقلیت کشته و ده‎ها هزار نفر نیز آواره شدند.

حزب الله لبنان در بیانیه‎ای اعلام کرد که اقلیت روهینگیا و مظلومان مسلمان میانمار که در معرض بدترین نوع نسل کشی قرار گرفته‎اند، قربانیان حکومت جنایتکار میانمار هستند. آنها قربانی توطئه بین‌المللی علیه مسلمانان جهان در میان سکوت جامعه بین الملل هستند.

در ادامه بیانیه حزب الله آمده است: انتشار تصاویر دردناک در رسانه‎ها درباره کشتار استان آراکان، میزان دشمنی دولت میانمار و کسانی را که از حمایت عملی قدرت های جهانی برخوردارند، نشان می دهد که از جمله آن دشمن صهیونیستی است که دست از حمایت تسلیحاتی ارتش جنایتکار میانمار بر نمی‌دارد.

حزب الله از همه احزاب و جریان‎های فعال در امت اسلامی در سراسر جهان می خواهد که در مقابل حملات متجاوزانه‌ای که مظلمومان منطقه آراکان در معرض آن قرار گرفته‌اند، بایستند و به آن اعتراض کنند.

سخنگوی شورای روهینگیای اروپا (ERC) اعلام کرد که در حملات چند روز اخیر ارتش میانمار در استان آراکان، 2 الی 3 هزار مسلمان کشته شدند.

وزارت امور خارجه ترکیه نیز چند روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای نسبت به وقایع پس از حمله به نیروهای امنیتی در ایالت راخین میانمار که منجر به کشته شدن شمار زیادی شد، ابراز نگرانی کرد.

سازمان ملل نیز مسلمانان میانمار را که از طرف دولت این کشور از حقوق شهروندی محروم شده اند را به عنوان «اقلیت دینی که در معرض بیشترین ظلم های انسانی در جهان قرار دارند» می شناسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه