English

کانادا کشتار مسلمانان در میانمار را محکوم کرد

دولت کانادا نیز در یک اقدام سیاسی کشتار مسلمانان در میانمار را محکوم کرد.

کانادا کشتار مسلمانان در میانمار را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از آناتولی، کریستیا فریلند وزیر امور خارجه و مری کلاد بیبو وزیر توسعه بین الملل کانادا طی بیانیه مشترکی اعلام کردند: اقدامات خشونت آمیز علیه مسلمانان منطقه آراکان میانمار و نقض حقوق بشر در این منطقه را به شدت محکوم می کنیم.

در این بیانیه همچنین آمده است:

-از همه طرف ها می خواهیم تا امنیت غیرنظامیان از جمله مسلمانان اراکانی تامین کنند و به حمایت و پشتیبانی از همه شهروندان این منطقه بپردازند.

-دولت کانادا از مقامات میانمار می خواهد تا اقدامات لازم را برای تسهیل در ارائه کمک های بشردوستانه و اطمینان از اینکه فعالیت های کمک به موقع تحویل داده می شود را انجام دهد.

-کانادا نگران امنیت غیرنظامیانی است که در تلاش برای عبور از مرز به سمت بنگلادش هستند. مشکلات فراوان ناشی از میزبانی پناهجویان رامی دانیم و از تلاش های بنگلادش برای کمک به بسیاری از پناهجویان قدردانی می کنیم.

-کمک های بشردوستانه به ارزش 1.13 میلیون دلار برای تامین نیازهای افراد متاثر از خشونت ها و درگیری ها از جمله مسلمانان روهینگای در بنگلادش پرداخت کردیم.

-کانادا مشتاقانه منتظر اجرای تعهدات خود به منظور اجرای توصیه های موجود در گزارش نهایی کمیته مشورتی آراکان تحت رهبری کوفی عنان، دبیرکل اسبق سازمان ملل، در راستای اصول دموکراسی در این منطقه است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه