English

شیخ نعیم قاسم: تا نابودی اسرائیل در صحنه حضور داریم

معاون دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد که این جنبش تا زمان نابودی رژیم صهیونیستی در صحنه مقاومت حضور خواهد داشت.

شیخ نعیم قاسم: تا نابودی اسرائیل در صحنه حضور داریم

به گزارش خبرگزاری موج، به نوشته روز دوشنبه پایگاه خبری العهد، شیخ نعیم قاسم گفت: تا زمانی که اشغالگری و خطر و تهدید 'اسرائیل' وجود دارد، در صحنه باقی خواهیم ماند. ما در سوریه،تا موفقیت کامل مأموریت خود و اطمینان از خنثی‌سازی اهداف تکفیری‌ها و تروریسم 'اسرائیل' و آمریکا و بازگشت سوریه به آغوش ملت و گزینه‌های آزاد خود باقی خواهیم ماند، هر چقدر هم طول بکشد؛ یک روز ، یک سال ، 10 سال یا صد سال.

وی افزود: ما بر اساس اهداف خود حرکت می‌کنیم و این اهداف روشن است: ما می‌خواهیم که سوریه آزاد و مستقل باشد و راه خود را بدون هرگونه دیکته‌ای برگزیند تا لبنان و مقاومت با آرامش این کشور، آرامش داشته باشند زیرا ما یک قطب واحد را تشکیل می‌دهیم و دشمن ما یکی است.

معاون دبیر کل حزب الله خواستار روابط گسترده سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و نظامی با سوریه شد و تاکید کرد این روابط را به نفع هر دو کشور است.

وی تصریح کرد: پیروزی های درخشان حزب الله 'اسرائیل' را نگران کرده است. تل آویو از این پیروزی بسیار آشفته است، اما نمی‌تواند چیزی را تغییر دهد.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود، امام موسی صدر (مرجع دینی و رهبر سیاسی ناپدیده شده شیعیان لبنان) را نماد واقعی مقاومت، ایثار، قیام، اسلام و میهن‌پرستی توصیف کرد، وافزود: امام موسی صدر امام مجاهدان است که مقاومت را در لبنان بنیان نهاد و مجاهدان را پرورش داد تا امروز به‌ برکت مقاومت و جهاد آنها، لبنان از امنیت و آرامش برخوردار باشد.

شیخ نعیم قاسم با اشاره به برخی تلاش ها برای اختلاف افکنی در میان جناح های لبنانی گفت: برخی برای تنش و اختلاف بین دو طرف تلاش‌هایی می کنند حتی برخی به سفارت آمریکا پناه برده اند تا از تمام امکانات استفاده کنند اما موفق نشدند. رهبران لبنانی اعم از 'سید حسن نصرالله' دبیرکل حزب ‌الله و 'نبیه بری' رئیس جنبش امل و رئیس مجلس لبنان برای کاهش اختلاف در نقطه نظرات تلاش می کنند و سعی دارند در کنار یکدیگر در عرصه جهاد و مبارزه باشند؛ به ‌ویژه که تمامی این مسایل برای همگی ما اهمیت دارد. این رویکرد، رابطه بین حزب ‌الله و جنبش امل را تا حد بسیار زیادی تقویت کرده و این موضوع باعث مباهات است زیرا توانسته‌ایم که یک پیمان راهبردی واقعی را برپا کنیم و به حرکت در این مسیر ادامه خواهیم داد.

وی تصریح کرد: انتخابات پارلمانی در پیش است و ما به‌ عنوان حزب ‌الله و جنبش امل در لیست‌های واحدی در سراسر حوزه‌های لبنان حضور خواهیم داشت و با یکدیگر درخصوص انتخابات اتفاق نظر خواهیم کرد. اعتقاد داریم که اگر با هم باشیم قوی تر خواهیم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه