English

شکایت قطر از همسایگانش به سازمان جهانی تجارت

قطر علیه تحریم تجاری که از سوی عربستان، امارات و بحرین علیه این کشور اعمال شده به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد.

شکایت قطر از همسایگانش به سازمان جهانی تجارت

به گزارش خبرگزاری موج، وزارت اقتصاد و تجارت قطر روز دوشنبه درباره تحریم غیرقانونی کشورهای همسایه‌اش به سازمان جهانی تجارت شکایت‌ کرد.

وزارت اقتصاد و تجارت قطر افزود: موضوع محاصره کشورهای عربی را به هیئت حل اختلاف سازمان مذکور برده است.

این وزارتخانه افزود: در شکایت آمده است کشورهای محاصره کننده قوانین و توافقات اساسی در سازمان جهانی تجارت را به اضافه جوانب مالکیت فکری مربوط به تجارت را نقض کرده‌اند.

احمد بن جاسم آل ثانی، وزیر اقتصاد قطر گفت: تدابیر ظالمانه کشورهای محاصره کننده نقض علنی احکام و توافقات و عرف‌های بین‌المللی است که برای اولین بار در چارچوب گروه‌های اقتصادی رخ می‌دهد.

علی الولید آل ثانی، نماینده قطر در سازمان جهانی تجارت در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز عربی گفت: دوحه علاوه بر تنظیم شکایتی علیه تحریم‌های اعمال شده از سوی عربستان، امارات و بحرین به سازمان جهانی تجارت به این سه کشور 60 روز برای حل و فصل شکایت و یا رسیدگی به طرح دعوی در سازمان مذکور و تحریم‌های تجاری انتقام‌جویانه احتمالی مهلت داد.

این شکایت‌نامه یک روز پس از صدور بیانیه‌ای از سوی این کشورها در پایان نشست منامه و تاکیدشان بر آمادگی برای آغاز گفت‌وگو با دوحه به شرط پایبندی آن به خواسته‌های ۱۳‌گانه آنها ارائه شد.

این سه کشور عربی حوزه خلیج فارس به علاوه مصر، قطر را به حمایت از افراط‌گرایی و تروریسم متهم کرده و اقداماتی را در راستای به انزوا کشاندن قطر در پیش گرفته و روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه