English

ادعای آشکار؛ دولت ترکیه هواداران گولن را شکنجه نکرده است

افکار عمومی دنیا و محافل سیاسی هرگز سونامی بازداشت های هزاران تن از کارکنان بخش های مختلف در ترکیه را پس از کودتای نافرجام فراموش نمی کند و در این میان ادعای تازه مبنی بر شکنجه نشدن هواداران فتح الله گولن از داخل این کشور به گوش می رسد.

ادعای آشکار؛ دولت ترکیه هواداران گولن را شکنجه نکرده است

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از آناتولی، رمضان بیهان افزود: با بررسی های انجام شده به هیچ شواهدی مبنی بر شکنجه اعضای بازداشت شده گروه تروریستی فتو در زندان های ترکیه دست نیافته اند.

رئیس انجمن غیردولتی حمایت از مظلومین و حقوق بشر ترکیه درباره انتقاد‌ از ترکیه در خصوص ادعاهای مربوط به شکنجه اعضای گروه فتو در زندان‌های کشور، اظهار داشت: در خصوص شکنجه اعضای این گروه تروریستی شواهد ملموسی در دست وجود ندارد. بدون شک برخی قصد دارند در این باره جنگ روانی ایجاد کنند. اگر شکنجه ای صورت گرفته بود، همه دنیا به پا می خواست. زیرا چنین پرونده‌هایی تحت نظارت جهانی است.

بیهان در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: دولت‌های غربی و سازمان‌های حقوق بشری، کودتای ناکام را از طریق شبکه‌های تلویزیونی با هیجان تماشا کرده و پس از نافرجامی آن، با انتشار پیام‌هایی ظاهری و غیرصادقانه ابراز نگرانی و تاثر کردند.

رئیس این انجمن با بیان اینکه پیام‌های نگرانی آنها نسبت به اعضای فتو بوده است، رفتار سازمان‌های حقوق بشر غربی و افکار عمومی بین الملل در برابر کودتای ناکام 15 جولای را مشکوک و حامی تروریسم دانست.

وی همچنین تاکید کرد: انتقاد‌های اروپا مبنی بر اینکه با اعضای فتو بد رفتار می شود و آنها مورد شکنجه قرار می گیرند، بی‌پایه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه